• Miniflicka93

    Rosenrot/Bisolvon Gravid?

    Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i flera månader nu utan att lyckas. Har läst många trådar om att bisolvon ska funka. Det finns inget vetenskapligt besvisat men då så otroligt många har skrivit "jag vet inte om det var pga bisolvon eller inte men vi hade försök i X antal månader oså tänkte vi att vi skulle pröva bisolvon o vi blev gravida på första försöket" så ja, då känns det som de är värt att pröva!

    Efter många månader av misslyckande känner jag att vi inte har något att förlora! Har nu beställt hem bisolvon och rosenrot och ger det ett försök!

    Om det är folk som blivit gravida när de tagit bisolvon får gärna skriva och berätta, tog ni tablett form ellr flytande? Hur länge tog ni bisolvon? Kombinerade ni det med rosenrot?

    Äl den 4e november!

  • Svar på tråden Rosenrot/Bisolvon Gravid?
  • Anonym (Försöker lära mig allt)

    Åh tack för svar!


    busan00 skrev 2016-08-27 21:56:12 följande:

    Det ska göra så att sekretet blir tunnar så ägget fäster bättre om de kanske är för tjockt, även ska de va bra för mannen att äta de fall sperma ät för tjock så den tunnas ut. Åt själv bisolvon och rosenrot I 2 veckor och dw funkade direkt om dw va en slump eller inte vet man ju som sagt inte. Efter försökt i 2 år utan resultat så provade jag de och de gick. Hade missfall innan som 2 åren men.


  • Anonym (Försöker lära mig allt)

    Hut mycket bisolvon ska man ta tillsammans med rosenrot? Eller hur mycket grapefrukt juice ska man dricka? Har aldrig sett ren grapefrukt juice? Köper ni det på ica?

  • Anonym (F)
    Anonym (Försöker lära mig allt) skrev 2016-08-27 22:24:40 följande:

    Hut mycket bisolvon ska man ta tillsammans med rosenrot? Eller hur mycket grapefrukt juice ska man dricka? Har aldrig sett ren grapefrukt juice? Köper ni det på ica?


    Kommer inte ihåg vilket märke jag köpte men nåt vanligt på ICA. Har för mig att jag tittade på innehållsförteckningen och tog den som innehöll mest grapefrukt. Drack ett glas om dagen från att mensen började till några dagar efter äl. Det tog sig direkt men är ju mycket möjligt att det var slumpen. Men jag tyckte juicen var god till frukosten så hade kunnat dricka den även om jag inte försökte bli gravid. :)
  • citrus
    Miniflicka93 skrev 2016-08-27 17:50:53 följande:

    En liten uppdatering från mig! Gissa vad? Som jag skrev köpte jag hem detta och jag hade äl den 4e november och blev gravid direkt på första försöket med denna kombinationen! Har nu en underbar liten dotter på 3 veckor <3


    Åh du ger mig verkligen hopp började ta bisolvon, bidrottninggele och rosenrot idag. Så hoppas verkligen att jag också ska få lin solskenshistoria. Tog pappa också något eller enbart du? Stort grattis till er dotter ??
  • busan00
    Anonym (Försöker lära mig allt) skrev 2016-08-27 22:24:40 följande:

    Hut mycket bisolvon ska man ta tillsammans med rosenrot? Eller hur mycket grapefrukt juice ska man dricka? Har aldrig sett ren grapefrukt juice? Köper ni det på ica?


    Jag tog 1 bisolvon å 1 rosenrot på morgon och samma på kvällen från mensen sista dag fram till äl;)
  • Miniflicka93
    citrus skrev 2016-08-28 09:39:13 följande:

    Åh du ger mig verkligen hopp började ta bisolvon, bidrottninggele och rosenrot idag. Så hoppas verkligen att jag också ska få lin solskenshistoria. Tog pappa också något eller enbart du? Stort grattis till er dotter ??


    Då önskar jag dig lyckatill! :D jag åt rosenrot och bisolvon (vi körde i tablett form på bisolvonen men flytande ska också gå bra) sambon åt även av bisolvonen! En tablett om dagen tog vi och de funkade. Tipsade en kompis om de o även hon blev gravid första gången de prövade! Du får mer en gärna uppdatera hur de går sen :D
  • Miniflicka93
    Anonym (F) skrev 2016-08-27 21:37:04 följande:

    Tack! :) Inte bisolvon men drack grapefrukjuice som också ska vara slemlösande.


    Juste så va de ju! Hade glömt haha. Känns som en halv evighet sedan men känner att de blir o köra denna metoden när de e dags för syskon om de blir svårt igen :)
  • Anonym (LängtarEfterBebis)

    Hallå tjejer jag hoppar in i tråden här! Beställde hem bisolvon och rosenrot som jag ska börja med från nästa vecka på torsdag alltså mensens första dag. Uppdatera lite hur det har gått för er? Hur många gånger hade ni sex när ni hade ägglossning föratt det skulle ta sig? Ska jag ge rosenrot till min man också eller räcker det med bisolvon? Har försökt bli gravid ganska länge nu men det har inte funkat än... Så jag är väldigt nervös inför detta!

  • Miniflicka93
    Anonym (LängtarEfterBebis) skrev 2016-09-02 16:00:18 följande:

    Hallå tjejer jag hoppar in i tråden här! Beställde hem bisolvon och rosenrot som jag ska börja med från nästa vecka på torsdag alltså mensens första dag. Uppdatera lite hur det har gått för er? Hur många gånger hade ni sex när ni hade ägglossning föratt det skulle ta sig? Ska jag ge rosenrot till min man också eller räcker det med bisolvon? Har försökt bli gravid ganska länge nu men det har inte funkat än... Så jag är väldigt nervös inför detta!


    Nu är de ju länge sedan min dotter blev till men har för mig vi hade sex varje dag under de fertila dagarna! Jag åt rosenrot plus bisolvon o mannen åt bisolvon :) vet hur det är! Hade själv försökt jätte länge innan jag prövade detta! Önskar dig lycka till o att detta ska bli din tur att få bli gravid <3
  • Miniflicka93
    Cyanea skrev 2016-09-02 17:34:19 följande:

    Varför ge bisolvon till mannen? 


    Läste de för länge sen men har för mig de va för att tunna ut sperman eller ngt för att de lättare skulle kunna simma eller ngt xD helt ärligt minns jag inte men de fyller en funktion iaf :D
  • Anonym (B)
    Miniflicka93 skrev 2016-09-04 00:25:03 följande:
    Läste de för länge sen men har för mig de va för att tunna ut sperman eller ngt för att de lättare skulle kunna simma eller ngt xD helt ärligt minns jag inte men de fyller en funktion iaf :D
    Ja, jag och min man ska använda bisolvon den här månaden. Så får se om det fyller sin position :)
  • twinboymom

    Vi försökte först i 3mån utan resultat, använde ägglossningsstickor men hittade egentligen aldrig någon tydlig ägglossning. Sen började med 1 bisolvon och en rosenrot per dag, i tablettform. Fick supertydlig ägglossning och blev gravid vid första försöket. Dubbelt upp-enäggstvillingar.

    Lycka till!

  • Anonym (bug)

    Själv åt jag sushi varje dag under ägglossningen, vips, det hjälpte! Så ät sushi! 

    Nä. Så är det inte, men så resoneras det. Det finns inget hälsokostpreparat som gör slem tunnare/bättre, utan det sker hormonellt. Slem i halsen är ett annat än slem i vagina, de fungerar på olika sätt och ser olika ut beroende på när i cykeln du är. Hade det haft effekt, då hade man inte kört ivf etc utan att först ha prövat alla metoder som finns på nätet. 

    Själv blev jag gravid efter 1 års försök, med sex varannan dag. Och folk som sa att vi skulle slappna aaaav. Det gjorde vi aldrig. Vi sökte heller aldrig hjälp, men hade vi gjort det, så hade det varit i samma veva som jag blev gravid (1 år), och då hade folk sagt "ni klarade det själva för att ni just skulle få hjälp!". 

  • Miniflicka93
    Anonym (B) skrev 2016-09-04 00:37:07 följande:

    Ja, jag och min man ska använda bisolvon den här månaden. Så får se om det fyller sin position :)


    Spännande! Uppdatera gärna hur de går :D när har du bim?
  • Miniflicka93
    twinboymom skrev 2016-09-04 08:13:30 följande:

    Vi försökte först i 3mån utan resultat, använde ägglossningsstickor men hittade egentligen aldrig någon tydlig ägglossning. Sen började med 1 bisolvon och en rosenrot per dag, i tablettform. Fick supertydlig ägglossning och blev gravid vid första försöket. Dubbelt upp-enäggstvillingar.

    Lycka till!


    Åååh vad kul med twins! *.*
  • Miniflicka93
    Anonym (bug) skrev 2016-09-04 08:42:57 följande:

    Själv åt jag sushi varje dag under ägglossningen, vips, det hjälpte! Så ät sushi! 

    Nä. Så är det inte, men så resoneras det. Det finns inget hälsokostpreparat som gör slem tunnare/bättre, utan det sker hormonellt. Slem i halsen är ett annat än slem i vagina, de fungerar på olika sätt och ser olika ut beroende på när i cykeln du är. Hade det haft effekt, då hade man inte kört ivf etc utan att först ha prövat alla metoder som finns på nätet. 

    Själv blev jag gravid efter 1 års försök, med sex varannan dag. Och folk som sa att vi skulle slappna aaaav. Det gjorde vi aldrig. Vi sökte heller aldrig hjälp, men hade vi gjort det, så hade det varit i samma veva som jag blev gravid (1 år), och då hade folk sagt "ni klarade det själva för att ni just skulle få hjälp!". 


    Jag har själv ingen aning om de funkar eller ej, om de e slumpen eller ej osv men jag är glad att jag prövade för jag blev gravid och vill inte föreställa mig om de nu va pga detta vad som hänt om jag inte prövade... då hade jag ej haft min dotter här idag som just nu ligger i min famn <3
  • Cyanea

    Det finns ingen forskning som stödjer att det skulle hjälpa med Bisolvon. Det beror inte på att man inte försökt (för tro mig - läkemedelsföretag hoppas VERKLIGEN på så många goda effekter som möjligt av ett preparat, och en fertilitetsmedicin hade de inte tackat nej till). Man har sett på t.ex. marsvin att det kan släppa in fler spermier, men samtidigt har man i andra studier sett att fler insläppta spermier hos människor betyder stor risk för polyspermi (att mer än en spermie befruktar ägget). Den goda effekt Bisolvon alltså eventuellt skulle ha vägs upp med den negativa effekt man får av för många spermier (ägg som befruktas av mer än en spermie blir inte livskraftiga). 

    Visst kan man testa om man prompt vill, men man ska alltid vara medveten om att så länge man inte vet varför det inte blivit någon graviditet ännu riskerar man att förvärra problem. Skulle ni t.ex. redan ha problem med att för många spermier befruktar äggen kan detta förvärras av Bisolvon. 

    Jag har också provat Bisolvon. Tog det i minst fyra månader. Hjälpte inte ett skvatt. Däremot blev jag plötsligt gravid när jag började bära mitt halsband med Fatimas hand. 36 månader utan graviditet, sen första gången jag bar den - poff! 

    (Det är sant, men nej - jag tror självklart inte att symbolen hade något med saken att göra)

Svar på tråden Rosenrot/Bisolvon Gravid?