Han är gift med sin mamma!!!
Min man och jag har varit gifta i snart tre år och hans relation till hans mamma har alltid varit mer hustru/make än mamma/son. Jag tycker att det är jätteviktigt att ha nära relationer till sina föräldrar och syskon men just nu skulle jag kunna sopa hans 52 tums-TV från nionde våningen.
Vi har ganska nyligen flyttat till ett nytt hus och fick under flytten stor hjälp av hans föräldrar (supersnällt! Jag arbetar väldigt mycket och var inte alls lika delaktig i flytten/ihopbyggandet av möbler osv). Under inflytten så bestämde hans mamma väldigt mycket, bland annat gjorde om ordningen i våra köksskåp, köpte lite nytt och slängde ut lite gammalt. Jag bet ihop även om jag tyckte att det var påfrestande.
Nu till helgen så har jag och min planerat ett inköp av en ny dubbelsäng. Jag har kollat runt väldigt mycket och varit den drivande parten i val av sänggavel, färger, märken osv. Min man har tyckt att detta har varit skönt eftersom att han är rätt ointresserad.
Ikväll kläcker han ur sig att "imorgon ska han och mamma köpa säng. Hon har hittat ett riktigt kap med en grå sänggavel och 180 cm bred". Efter mycket jobb hade jag och min man bestämt oss för en beige sänggavel, punga ut lite extra för 200 cm bred och lite annat. Jag gick fullkomligt i taket!
Snälla FL, säg att detta inte är normalt?! Ens man måste väl för bövelen kunna sätta ner foten och inte agera make till sin mamma?!