Höra av sig till sin förra?
Hej allesammans på FamiljeLiv,
Jag är en kille på 19 år. Årets student och ingått i arbetslivets rutiner. Jag och min förra tjej valde att göra slut för ungefär 1,5 år sedan. Vi hade kanske närmare 2 år tillsammans. Beslutet var gemensamt, och svårare än så var det inte. Vi gick 'isär' på ett väldigt moget sätt, och så var det bra med det, kändes det nästan lite som. Jag skrev ett meddelande en tid senare och frågade hur hennes då nygjorda resa var. Då menade hon på ett snällt sätt att hon gått vidare, och jag förstod och respekterade detta.
Vi tränade i samma gäng, och var därigenom vi träffades. Och i vintras stötte vi på varandra flera gånger. Visst kändes det konstigt, nervöst, men då hade hon träffar en ny kille, och vi båda hade lagt det bakom oss. Så allt flöt på som vanligt. Sedan har det gått en längre tid, vi såg varandra av en slump på studenten och sen var jag ute i arbetslivet, och vad hon gör vet jag inte riktigt, pluggar tror jag. Men det som jag ville fråga var om det är 'okej' att höra av sig och höra om hon vill ses på en kaffe? Jag hade gärna setts och snacka lite, 'catch up', liksom. Detta är inte en fråga om att 'ta tillbaka sitt ex', som många andra frågat om på FamiljeLiv. Utan bara om att träffas. Och varför jag tar upp detta nu är för som jag förstått rätt så har hon ingen kille, vilket är anledningen till att tanken slog mig. Det är en riktigt härlig tjej som jag kanske inte lyckats få ur mitt huvud - men vad tror ni?
/
S