• Cyanea

Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?

Hej! 

Jag väntar mitt första barn. På RUL trodde de att det är en flicka jag väntar, vilket är vad jag "kände på mig" (eller hade fått för mig i alla fall) innan också. För mig kvittar könet, jag är mest nyfiken för att jag vill veta så mycket som möjligt om den lilla människan i min mage :) 

Nu undrar jag om era erfarenheter. Stämde könet ni fick reda på vid ultraljudet med vad det faktiskt var, eller blev det fel? 

Någon som vet hur säker prognosen är på ett ungefär?

Tack :D 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Jag har 4 barn och har tagit reda på könet alla graviditeter. Med ettan såg man tydligt en snopp på ul och det blev en pojke. med tvåan letade läkaren länge och vi fick se en tydlig bild med de "tre strecken" och det skulle vara en tjej med 90% säkerhet - det var en pojke. Trean såg ut som en pojk och ut kom en pojk. Läkaren sa att fyran var en flicka och han hade rätt. ;)

• frökenelisabeth

"Pojke" sa de på RUL och det var det också. De kollade även på TUL i v 36 och var lika säkra då. "Sådär ser inte flickor ut!" sa de. 

• Cyanea
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-10-27 16:59:23 följande:

Jag har 4 barn och har tagit reda på könet alla graviditeter. Med ettan såg man tydligt en snopp på ul och det blev en pojke. med tvåan letade läkaren länge och vi fick se en tydlig bild med de "tre strecken" och det skulle vara en tjej med 90% säkerhet - det var en pojke. Trean såg ut som en pojk och ut kom en pojk. Läkaren sa att fyran var en flicka och han hade rätt. ;)

Oj! Häftigt att de haft rätt tre gånger i alla fall. Hur kändes det när du fått höra flicka och det kom en pojke? 
    frökenelisabeth skrev 2015-10-27 17:04:19 följande:

"Pojke" sa de på RUL och det var det också. De kollade även på TUL i v 36 och var lika säkra då. "Sådär ser inte flickor ut!" sa de. 

Haha! Skönt med tydligt svar i alla fall ;) 
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Haha ja jag tyckte hela tiden att det kändes "fel" med att det skulle vara en tjej - drömde konstiga drömmar om att jag födde flickor som omöjligt kunde vara mina osv. Men i vecka 28 hade vi ett nytt ul och då bad jag att de skulle kolla igen och då var det ju klart och tydligt en pojke så vi köpte aldrig några rosa kläder! ;)

• Anonym (Quexet)

Kunde inte riktigt rösta.
    Med första blev jag bara "spådd" av farmor, en pojke o det blev en pojke.
    Med tvillingarna spådde farmor en av varje (nr1 pojke o nr2 flicka) o dom försa sig på ett tul att "pojken ligger rätt i alla fall,  men tvåan ville inte riktigt visa sig.... jo men titta nu ser man tydligt att det är en flicka"... Obestämd Var då i vecka 29 o inlagd, visst hade dom rätt, men jag ville ju inte veta. Tungan ute

• Minza83

Har 4 barn och med de två senaste har de vid rul berättat. Det har inte varit gissningar utan vi har själv kunnat se könet enormt tydligt! Fick tom ul bilder med oss hem! :)
    Nr 3 var flicka och nr 4 pojke :)

• Minza83
    Minza83 skrev 2015-10-27 23:14:24 följande:

Har 4 barn och med de två senaste har de vid rul berättat. Det har inte varit gissningar utan vi har själv kunnat se könet enormt tydligt! Fick tom ul bilder med oss hem! :)

De två första så var smvc i Västerås tydliga med att de vägrar berätta könet! Så vi åkte privata kliniker i Stockholm och kollade :) rätt på båda pojkarna, vi fick se det klart och tydligt med :)
  • Granada

Fick olika bud med 2:an. Pojke i v 20, flicka enligt 2 läkare i v 32. Det var en pojke. Ettan pojke vid alla UL och det stämmde. Nu med 3:an har de sagt pojke i v 16, osäkra i v 20 men lutar åt pojke ?

• Cyanea
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-10-27 22:37:29 följande:

Haha ja jag tyckte hela tiden att det kändes "fel" med att det skulle vara en tjej - drömde konstiga drömmar om att jag födde flickor som omöjligt kunde vara mina osv. Men i vecka 28 hade vi ett nytt ul och då bad jag att de skulle kolla igen och då var det ju klart och tydligt en pojke så vi köpte aldrig några rosa kläder! ;)

Haha, vad häftigt ändå! Att du kände på dig att det var fel prognos. Tur att ni fick rätsida på det i alla fall. Undrar liksom hur det känns att upptäcka det vid förlossningen? Förhoppningsvis inte så märkligt alls, men det vet man väl inte förrän det händer...! 
    Anonym (Quexet) skrev 2015-10-27 22:44:08 följande:

Kunde inte riktigt rösta.
    Med första blev jag bara "spådd" av farmor, en pojke o det blev en pojke.
    Med tvillingarna spådde farmor en av varje (nr1 pojke o nr2 flicka) o dom försa sig på ett tul att "pojken ligger rätt i alla fall,  men tvåan ville inte riktigt visa sig.... jo men titta nu ser man tydligt att det är en flicka"... Obestämd Var då i vecka 29 o inlagd, visst hade dom rätt, men jag ville ju inte veta. Tungan ute

Det låter så himla gulligt att din farmor spådde dig. Häftigt att hon hade rätt! Surt dock att få reda på könen från vården när man inte vill ;) 
    Minza83 skrev 2015-10-27 23:14:24 följande:

Häftigt! Spännande när man har något tidigare att jämföra med också. Det är ju vårt första barn, så vi mest litar på att BM inte såg en snopp ;) 
    Granada skrev 2015-10-27 23:46:40 följande:

Fick olika bud med 2:an. Pojke i v 20, flicka enligt 2 läkare i v 32. Det var en pojke. Ettan pojke vid alla UL och det stämmde. Nu med 3:an har de sagt pojke i v 16, osäkra i v 20 men lutar åt pojke ?

Oj, det blir en riktig nagelbitare nu då! Spännande! 
Svar på tråden Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?