• LouLou90

Rul på Carlanderska

Hej,

Jag har precis bokat in ett rul på Carlanderska i Göteborg. Kommer vara i vecka 19 när det ska göras. Någon som har erfarenheter från samma ställe? Glömde fråga när jag bokade men kikar dom även på könet? Vet ju att vissa ställen inte säger könet då de inte kan vara 100% säkra.. Någon som vet? :)

• Svar på tråden Rul på Carlanderska
  • Gbgtös27

Jag gjorde Rul på carlanderska för en vecka sen. Är super nöjd! Bra bemötande och hon var noggrann och förklarade allt hon såg. Jag frågade om hon kunde se könet, och då tittade hon efter det. Det är en liten flicka :) som sagt, är supernöjd med carlanderska!

• LouLou90
    Gbgtös27 skrev 2015-10-28 22:45:07 följande:

Jag gjorde Rul på carlanderska för en vecka sen. Är super nöjd! Bra bemötande och hon var noggrann och förklarade allt hon såg. Jag frågade om hon kunde se könet, och då tittade hon efter det. Det är en liten flicka :) som sagt, är supernöjd med carlanderska!

Åh, vad roligt att höra! Tack så mycket för ditt svar och stort grattis till flickan! :)
  • attid89

Jag gjorde ett ultraljud där i vecka 12 typ. Jag var jättenöjd! Dom är väldigt trevliga och tillmätesgående. Var inne på att byta och gå helt privat hos dom resten av graviditeten. Då kollade vi ju inte kön så det vet jag ingenting om.

• Penguinlover

Jag har inte gjort RUL där men jag gjorde ett ultraljud där i samband med NIPT. Barnmorskan var supertrevlig och tog sig tid titta att det man kan se i vecka 11 ser bra ut. Dessutom är jag väldigt nöjd överlag med bemötandet från Carlanderska. Jag fick reda på kön genom mitt svar på NIPT så de har i alla fall ingen allmän princip att inte berätta kön.

Svar på tråden Rul på Carlanderska