• snajl

Tråden där vi är positiva till invandring!

Det finns så många trådar där folk är negativa till invandring. Jag tänkte att alla vi som är positiva förtjänar en egen tråd och kan prata om allt som är positivt.

Även sådana som finner oro men som ändå är positiva får gärna posta så att vi kan hjälpas åt att ta bort din oro.

Nu kör vi! :)

Själv är jag positiv för det är härligt att vi kan rädda liv och bjuda in människor till ett land det det är fred! Ju fler vi räddar desto fler procent av världen kommer att leva i fred Solig

• Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!
  • Pappa41

77 miljarder extra som dom vill ha för hantera den akuta krisen är nästan vad hela sjukvården kostar (89 miljarder)

Det blir 8500 kr per svensk alltså en familj på två vuxna och två barn betalar alltså 34 000 kr
    Detta bara i år nästa år blir det troligtvis mer
    Kan du hjälpa mig med några positiva ord som gör mig lugnare
    Just nu ser jag att vi är på väg ned till källaren

• Pappa41

Har inte då räknat in budgeterade summan på 16.9 miljarder totalt blir det 94 miljarder

Jag är väldigt orolig

• snajl

Dina siffror stämmer inte riktigt. Dessa 77 miljarder är uppdelat 2 år. För 2016 är det beräknat 29 miljarder extra.

Ditt 8500 kr blev i ett endaste svep bara en kostnad 3052 kr per person eller 12210 kr för ditt familjeexempel, för 2016.

Hoppas att det lugnar lite! Solig

• Sandra8978

Jag tycker det är positivt att alla som kommer hit får känna att de får möjligheten att bidra till vårat samhälle.

De flesta som kommer hit känner att de vill ge tillbaka efter all hjälp de fått i form av bidrag etc. Då är det vår plikt att förklara för dem hur de ska göra detta.

SCB visar att efter 10 års boende i Sverige har ca 45% av immigranter fortfarande inte jobb utan lever alltjämt på bidrag. Efter 10 år!  Detta är något vi måste hjälpa dem med! www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Majoritet-av-flyktingar-i-arbete-efter-10-ar/

• Sandra8978
    Yellow Cross skrev 2015-10-27 18:49:38 följande:

Öppna era hjärtan!

Varför säger du inte "öppna våra hjärtan"?

Reinfeldt gjorde samma fel-sägning. Men man vet att hans hjärta slår för invandrare eftersom hans barn går på en skola som dras med immigrations-relaterad problematik och att han bor i ett invandrartätt område. Det är inte bara snack, utan han lever verkligen i det! Han visste vad han pratade om.
  • Pappa41
    Sandra8978 skrev 2015-10-27 19:11:22 följande:

Reinfeldt gjorde samma fel-sägning. Men man vet att hans hjärta slår för invandrare eftersom hans barn går på en skola som dras med immigrations-relaterad problematik och att han bor i ett invandrartätt område. Det är inte bara snack, utan han lever verkligen i det! Han visste vad han pratade om.
    Helt Underbart Sandra du har min humor
  • Ego Lovers
    Sandra8978 skrev 2015-10-27 19:11:22 följande:

Reinfeldt visste vad som skulle hända. Han insåg det långt innan alla andra men sa öppna era hjärtan för han visste att S skulle sno den slogan. Och nu har krisen kommit, S har snott slogan och S ska hantera krisen. Reinfeldt ville ge S makten för han visste att de inte skulle kunna hantera den utan misstron skulle frodas hos folket. Reinfeldt ville inte vara den som håller i rodret när skutan sjunker pga flyktingkrisen. Det är inget nytt krig därför är det konstigt att strömmen ökar så lavinartat just nu.

Självklart ska man hjälpa nödställda men det ska inte vara på bekostnad på det samhället sim de flyr till.
  • Anonym (J)

Bra intinativ ts, synd bara att en del har så svårt att respektera din önskan om en positiv tråd.

Jag tycker att 

invandrare generellt är mer hjälpsamma och artiga, jag som är handikappad får oftare hjälp från invandrare.

jag tycker att en del av dessa invandrare är riktiga hjältar som trots ökad invandring kämpar på med föreningar, nätverkande och politiskt för att bygga ett bättre samhälle i både stort och smått och detta trots det hat som dom möter.

vi kommer behöva deras arbetsinsats och bidrag till ökad välfärd i framtiden.

jag tycker det är intressant att prata med människor som kommer från andra kulturer och få ett nytt perspektiv det gör att jag utvecklas som människa.

jag upplever dom som öppnare och mer lätta att lära känna än vad många svenskar är. 

jag är övertygad om att mångfalden dom bidrar med kommer att gagna oss, 
    heterogena samhällen blir både politiskt, ekonomiskt och andefattigare än homogena. 

• Pappa41

Varför tror alla att vi som är kritiska till folkvandringen, inte gillar invandrare?

Det handlar först och främst inte om invandrare är bra eller dåliga 
    Det handlar om att det måste finnas ett begränsning  för hur många vi kan hantera.
    Många av mina bästa vänner är invandrare och jag tycker att det finns bra som dåliga....
    Men detta handlar inte om enskilda personer man måste lyfta blicken och se helheten..
    Vi hjälper inte någon om vi förstör vårt land.

Det är en stor samhällsomvandling som sker framför våra ögon, att ta upp emot 200 000 asylsökande per år vänder upp och ned på hela vårt samhälle.
    Det finns inte något tecken att detta ska mattas av alls

Dom väljer att komma till dom länder i Europa som ger bäst utdelning och Sverige har verkligen försökt marknadsföra sig att vi är en humanitär stormakt.

Det EU borde göra är att likställa regler och bidrag som asylsökande ska få oavsett vilket land som dom väljer att komma till 
    då hade inte Sverige fått denna börda att bära "nästan" ensam 

Sandra visade att 45% inte ens har jobb efter 10 år i landet, kan inte tänka mig att statistiken kommer se annorlunda framåt 
    Vilket betyder att även när dom fått uppehållstillstånd och slussas ut i samhället så kommer det bli en enorm börda att hantera 
    Under många år.

Så varför måste vi som har en avvikande uppfattning än politikerna och media alltid få bära rasistkortet?

saknar denna fria debatt klimat vi hade i Sverige tidigare den finns tyvärr inte kvar

Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!