• snajl

Tråden där vi är positiva till invandring!

Det finns så många trådar där folk är negativa till invandring. Jag tänkte att alla vi som är positiva förtjänar en egen tråd och kan prata om allt som är positivt.

Även sådana som finner oro men som ändå är positiva får gärna posta så att vi kan hjälpas åt att ta bort din oro.

Nu kör vi! :)

Själv är jag positiv för det är härligt att vi kan rädda liv och bjuda in människor till ett land det det är fred! Ju fler vi räddar desto fler procent av världen kommer att leva i fred Solig

• Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!
  • Anonym (Kalle)
    snajl skrev 2015-10-27 17:55:46 följande:

Dina siffror stämmer inte riktigt. Dessa 77 miljarder är uppdelat 2 år. För 2016 är det beräknat 29 miljarder extra.

Ditt 8500 kr blev i ett endaste svep bara en kostnad 3052 kr per person eller 12210 kr för ditt familjeexempel, för 2016.

Hoppas att det lugnar lite! Solig

Notera att det är extra. 

Sammantaget med kostnadsökningen inkluderad räknar nu Migrationsverket med migrationsrelaterade kostnader på 27,5 miljarder 2015 och till nästa år, 2016, beräknas kostnaden mer än fördubblas och landa på 60 miljarder för att sedan stiga till 73 miljarder 2017.

• enånittitre

Om man skall se någonting positivt med den den havererade massinvandringspolitiken och den annalkande välfärdskollapsen så är det vad som kommer efter kollapsen.
    Det kommer att skäras hårt bland kulturarbetare, byråkrater och i allsköns bidrag som håller vänstertomtar under armarna. Vi har ett hårt samhälle där var och en kommer få klara sig själv att vänta oss.
    Jag tror inte asylkramarna på detta forumet kommer vara så positivt inställda till invällarna om ett år eller två när deras bidragsfinansierade inkomster försvunnit.

• Anonym (mycket bra)

För min del har jag spått detta redan för 4-5 år sen, det sista vågen som sköljde över landet har inte ens fått mig att höja på ögonbrynen.

Däremot har jag för flera år sen börjat förbereda mig för total kollaps vilket vi bevittnar nu och har tränat upp mig på självförsvar, skaffat vapenlicens för kort och långdistansvapen, bunkrat upp med ammo och förnödenheter.

Skulle det inte vara för massinvandringen skulle jag nog fortfarande sitta vid datorn och bara spela dataspel

• Anonym (Joråsåatte)
    enånittitre skrev 2015-10-28 10:33:46 följande:

Om man skall se någonting positivt med den den havererade massinvandringspolitiken och den annalkande välfärdskollapsen så är det vad som kommer efter kollapsen.
    Det kommer att skäras hårt bland kulturarbetare, byråkrater och i allsköns bidrag som håller vänstertomtar under armarna. Vi har ett hårt samhälle där var och en kommer få klara sig själv att vänta oss.
    Jag tror inte asylkramarna på detta forumet kommer vara så positivt inställda till invällarna om ett år eller två när deras bidragsfinansierade inkomster försvunnit.

Kulturen blir det första man skär bort. Inga bidrag till konstnärer. Inga fria entréer till muséer.
  • Ego Lovers
    Sandra8978 skrev 2015-10-27 18:33:06 följande:

Jag tycker det är positivt att alla som kommer hit får känna att de får möjligheten att bidra till vårat samhälle.

De flesta som kommer hit känner att de vill ge tillbaka efter all hjälp de fått i form av bidrag etc. Då är det vår plikt att förklara för dem hur de ska göra detta.

SCB visar att efter 10 års boende i Sverige har ca 45% av immigranter fortfarande inte jobb utan lever alltjämt på bidrag. Efter 10 år!  Detta är något vi måste hjälpa dem med! www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Majoritet-av-flyktingar-i-arbete-efter-10-ar/

De måste verkligen känna sig behövda, vem skulle annars ta emot bidragen!
  • Sandra8978
    Ego Lovers skrev 2015-10-28 17:48:17 följande:
    De måste verkligen känna sig behövda, vem skulle annars ta emot bidragen!
    Först för att de är i en knipa och behöver pengar, sedan antingen för att de förlorat respekt för att detta är hjälp de får från andra människor, eller för att de verkligen inte kan hitta jobb.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Kalle) skrev 2015-10-27 23:44:01 följande:
    Notera att det är extra. 

Sammantaget med kostnadsökningen inkluderad räknar nu Migrationsverket med migrationsrelaterade kostnader på 27,5 miljarder 2015 och till nästa år, 2016, beräknas kostnaden mer än fördubblas och landa på 60 miljarder för att sedan stiga till 73 miljarder 2017.

Det går inte att hålla på att skriva om kostnaderna, om du inte samtidigt balanserar dom mot inkomsterna.
    Och inkomster blir det alltid för någon, i samband med att det blir en kostnad för någon annan, debit och kredit Du vet.
    En ökad kostnad kan betyda långt mer i ökade inkomster för ett företag, vilket även Sverige kan sägas vara.
    Så vad de ökade kostnaderna för invandringen/flyktingarna blir i exakta summor, det får vi vänta tills vi får se en balansräkning gjord, och det kan vi knappast förvänta oss förrän under nästa år.

Det är ingen lätt uppgift att göra en balansräkning på det här, eftersom inkomsterna blir spridda på så otroligt många aktörer, men de som har kunskap och viljan att räkna på det, kan givetvis komma sanningen rätt nära.

Men det här visste du kanske redan.  

• Anonym (Kalle)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-28 18:57:50 följande:
    Det går inte att hålla på att skriva om kostnaderna, om du inte samtidigt balanserar dom mot inkomsterna.
    Och inkomster blir det alltid för någon, i samband med att det blir en kostnad för någon annan, debit och kredit Du vet.
    En ökad kostnad kan betyda långt mer i ökade inkomster för ett företag, vilket även Sverige kan sägas vara.
    Så vad de ökade kostnaderna för invandringen/flyktingarna blir i exakta summor, det får vi vänta tills vi får se en balansräkning gjord, och det kan vi knappast förvänta oss förrän under nästa år.

Det är ingen lätt uppgift att göra en balansräkning på det här, eftersom inkomsterna blir spridda på så otroligt många aktörer, men de som har kunskap och viljan att räkna på det, kan givetvis komma sanningen rätt nära.

Men det här visste du kanske redan.  

• Anonym (Förvånad)
    snajl skrev 2015-10-27 17:34:46 följande:

Det finns så många trådar där folk är negativa till invandring. Jag tänkte att alla vi som är positiva förtjänar en egen tråd och kan prata om allt som är positivt.

Även sådana som finner oro men som ändå är positiva får gärna posta så att vi kan hjälpas åt att ta bort din oro.

Nu kör vi! :)

Själv är jag positiv för det är härligt att vi kan rädda liv och bjuda in människor till ett land det det är fred! Ju fler vi räddar desto fler procent av världen kommer att leva i fred

Du är inget annat än förvirrad.

Sverige kan inte rädda världen. Tror att svenskar vill hjälpa människor men under kontrollerade former. Inte till kollaps eller till den nivå att allt faller ihop.

Fattar du ingenting? Har du inte förstått läget i landet?
Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!