• Ess

Hjälp mig förstå..

Anonym (Windows Vista) skrev 2015-10-29 05:42:25 följande:

Tog ditt råd på orden, nu har jag sagt ifrån till maken att jag pallar inte mer. Han lovade att ta ett familjeråd och verkligen säga ifrån på skarpen. Tror han insåg att jag mycket väl kunde ha packat mina väskor och dragit därifrån. För dit leder detta snart med hans dotter som den som orsakar vår skilsmässa.

De kanske helt enkelt skulle va mer hos sin mamma eftersom han jobbar och inte är hemma. Han ska inte säga till på skarpen, utan se till att lägga umgänget när han själv är hemma.

Jag hade bara bett dem packa sina grejer och sen skjutsat dem till sin mamma. Sen hade pappan fått lösa sitt umgänge med mamman. Jag hade inte ställt upp på att passa andras ouppfostrade ungar.
  • Ess
    Anonym (Windows Vista) skrev 2015-10-29 11:22:25 följande:
    Om jag gör det, så kommer inte min make vare sig ta hand om mina eller gå med på det, antagligen kommer han då flytta själv.. Känns det som.

Hur kläcker man liksom det utan att bli elak?
    Att ha bestämda åsikter utan att bli betraktad som elak av vissa, går inte.
    Man får se till vad man själv trivs med och hur pass man trivs med att ha det som nu. Annars är det en smäll man får ta.

Men det är väl inget fel om han inte tar hand om dina barn, utan att ni kör uppdelat istället. Du tar dina och han tar sina, för då slipper du bli jämförd med barnens mamma och du slipper en massa onödigt tjaffs.
Svar på tråden Hjälp mig förstå..