• Sasahaa

Folkbokföring

Hej! Det är så att jag är 20 år gammal och jag bor i Malmö , håller på att flytta till Stocholm . Har fixat jobbat &boende men det en sak som saknas det är folkbokföring ! Det är så jag ville skriva in mig på den adressen som jag ska bo i men hyresvärden sa att den här lägenheten kan jag inte skriva in mig för att det är andrahandsuthyrning , jag tänkte skriva in mig på komvux också men dom berättade att jag måste vara folkbokförd i Stocholm . Jag måste ansöka till komvux senast till den 15 november . Har ni några tips på hur jag kan göra detta om man kan bli folkbokförd genom församling tex , kan jag då jobba på vitt , och söka till skolor osv då?

• Svar på tråden Folkbokföring
  • Sasahaa

Han hyresvärden sa att han kan råka ut för problem med polisen osv. Men om jag gör typ c/o räknas det att jag är folkbokförd i Stocholm ?

• Sasahaa

Om jag folkbokför mig hos en kompis då , blir det några konsekvenser ?

• Sasahaa

Kan jag folkbokföra mig utan att min hyresvärd få reda på det ? Och tex jag får min post på postbox men står bara skriven hos hyresvärden

• Sasahaa

Det är så att jag ska bo med två snubbar en man och hans son vi delar på lägenheten , en man hyrde ut lägenheten till dom vet inte om han har rätt till andra handsythyrning men jag tänkte bara säga till Skatteverket att jag bor där för att sen ansöka till skolan

• Sasahaa

Med posten tänkte jag bara ha en postbox så att posten inte till min hyresvärden

• Sasahaa

Får höra med hyresvärden då, men blir det nån alternativ med församlijngshus?

Svar på tråden Folkbokföring