• Anonym (Stella)

Hör av dig när du kommer tillbaka! Vad menar han?

Jag har en bekant som jag har gemensamma vänner med. Vi har träffats ett par gånger bara vi två men inget mer har hänt. Det jag reagerar på är att han verkar vilja träffas när jag är i stan men inte ha någon kontakt däremellan och jag undrar varför? Jag bor alltså en bra bit från honom men är på besök i hans stad 3-4 gånger per år. Sist vi sågs frågade han när jag skulle komma tillbaka och sa att jag skulle höra av mig då. Att han inte är superintresserad av mig fattar jag och jag är inte heller speciellt intresserad av honom men jag fattar ändå inte varför han vill att jag ska höra av mig när jag är i stan om vi inte hörs annars? Någon som vill spekulera lite med mig?

• Svar på tråden Hör av dig när du kommer tillbaka! Vad menar han?
  • Anonym (tillbakadragen)

Du är en bekant som han inte har något mot att träffa.

Hur hänger han med de andra människorna han känner?

• Anonym (Stella)
    Tines skrev 2015-10-28 19:06:50 följande:
    Han kanske inte gillar ha kontakt via telefon/dator? Bara i real life?
    Ja alltså, jag har ju ingen aning eftersom att vi inte smsar eller ringer varann. Han verkar hyfsat aktiv på facebook med att lägga upp vad han gör 1-2 gånger i veckan men det är kanske inte samma sak?
  • Anonym (Stella)
    Anonym (tillbakadragen) skrev 2015-10-28 19:09:10 följande:
    Du är en bekant som han inte har något mot att träffa.

Hur hänger han med de andra människorna han känner?
    Han verkar festa en del barnfria veckor och annars ta hand om barnen. Våra gemensamma kompisar verkar han prata med en gång i månaden eller lite mer sällan kanske och träffa någon gång per år. Jag vet inte exakt eftersom att jag inte vill förhöra kompisarna precis men det låter som det är så ungefär när vi pratar om honom ibland.

Så är det bra eller dåligt att vara en bekant han inte har något mot att träffa? Det betyder att jag inte är helt och hållet ointressant eller vadå? (Som vän eller kärleksintresse kvittar utan jag menar bara intressant att umgås med på ett eller annat sätt.)

Anonym (Stella) skrev 2015-10-28 19:15:25 följande:
    Han verkar festa en del barnfria veckor och annars ta hand om barnen. Våra gemensamma kompisar verkar han prata med en gång i månaden eller lite mer sällan kanske och träffa någon gång per år. Jag vet inte exakt eftersom att jag inte vill förhöra kompisarna precis smile2.gif men det låter som det är så ungefär när vi pratar om honom ibland.

Så är det bra eller dåligt att vara en bekant han inte har något mot att träffa? Det betyder att jag inte är helt och hållet ointressant eller vadå? (Som vän eller kärleksintresse kvittar utan jag menar bara intressant att umgås med på ett eller annat sätt.)

Tolkar jag det rätt om jag tror att du inte skulle ha något emot om han var lite mer intresserad? Och att det då skulle matcha ditt eget intresse av honom?

Han verkar ha samma relation till era gemensamma kompisar som han har till dig. Jag tror att han vill ha någon att hänga med, varken mer eller mindre. Om det är bra eller dåligt beror på hur mycket av dina känslor du investerat i honom. Jag tror du investerat mer än han har.

Jag tror också att han vill festa och ha kul. Inget mer. Vad vill du?

Hur länge sedan är det han bröt upp från förhållandet med barnens mamma?

Har han svårt för intimitet, inte sex, menar att stå någon nära? Glider han bara runt och festar då han inte har barnen?
  • Anonym (Stella)
    Anonym (tillbakadragen) skrev 2015-10-28 19:24:16 följande:
    Tolkar jag det rätt om jag tror att du inte skulle ha något emot om han var lite mer intresserad? Och att det då skulle matcha ditt eget intresse av honom?

Han verkar ha samma relation till era gemensamma kompisar som han har till dig. Jag tror att han vill ha någon att hänga med, varken mer eller mindre. Om det är bra eller dåligt beror på hur mycket av dina känslor du investerat i honom. Jag tror du investerat mer än han har.

Jag tror också att han vill festa och ha kul. Inget mer. Vad vill du?

Hur länge sedan är det han bröt upp från förhållandet med barnens mamma?

Har han svårt för intimitet, inte sex, menar att stå någon nära? Glider han bara runt och festar då han inte har barnen?
    Nja, alltså... jag är inte intresserad av honom som typ en framtida make men jag tycker att om man nu ska vara vänner av något slag så kanske man hörs lite mer än en träff när båda råkar vara i samma stad. Det är mer det jag reagerar på.

Jag har inget emot att festa och ha kul men pratar/smsar gärna nångång med någon som ska föreställa en vän eller bekant än bara just när man ska träffas.

Det är länge sen han bröt upp med mamman till barnen så det spökar inte för honom. Han är väldigt öppen, kanske för öppen, med sina kvinnoaffärer. Tyst

Har ingen aning om han har svårt för relationer, sex etc. Vet inte exakt vad han gör på sina ensamma veckor heller men mycket festande verkar det vara iaf.
    Anonym (Stella) skrev 2015-10-28 19:30:55 följande:
    Nja, alltså... jag är inte intresserad av honom som typ en framtida make men jag tycker att om man nu ska vara vänner av något slag så kanske man hörs lite mer än en träff när båda råkar vara i samma stad. Det är mer det jag reagerar på.

Jag har inget emot att festa och ha kul men pratar/smsar gärna nångång med någon som ska föreställa en vän eller bekant än bara just när man ska träffas.

Det är länge sen han bröt upp med mamman till barnen så det spökar inte för honom. Han är väldigt öppen, kanske för öppen, med sina kvinnoaffärer. Tyst

Har ingen aning om han har svårt för relationer, sex etc. Vet inte exakt vad han gör på sina ensamma veckor heller men mycket festande verkar det vara iaf.
    Låter som en bekant jag inte orkar träffa. Sexmissbrukare. Öppen men avslöjar ingenting. Distanserad. Många kvinnoaffärer. Mina dåliga sidor är x10 i honom - det är väl därför jag inte pallar att träffa honom så ofta.Det är faktiskt fler år sedan nu. Men om jag stötte ihop med honom skulle jag tycka det var trevligt och gärna käka lunch eller nått. Sen skulle jag inte vara ledsen över att inte träffa honom eller höra av honom.
  • Anonym (Stella)
    Anonym (tillbakadragen) skrev 2015-10-28 19:37:21 följande:
    Låter som en bekant jag inte orkar träffa. Sexmissbrukare. Öppen men avslöjar ingenting. Distanserad. Många kvinnoaffärer. Mina dåliga sidor är x10 i honom - det är väl därför jag inte pallar att träffa honom så ofta.Det är faktiskt fler år sedan nu. Men om jag stötte ihop med honom skulle jag tycka det var trevligt och gärna käka lunch eller nått. Sen skulle jag inte vara ledsen över att inte träffa honom eller höra av honom.
    Sexmissbrukare har jag ingen aning om om han är, haha. Han har haft samma tjej i typ 7-8 år tills det tog slut för drygt ett år sen men om han var otrogen mot henne vet jag inte.

Anonym (Stella) skrev 2015-10-31 15:57:01 följande:
    Sexmissbrukare har jag ingen aning om om han är, haha. Han har haft samma tjej i typ 7-8 år tills det tog slut för drygt ett år sen men om han var otrogen mot henne vet jag inte.

Ja, det är inte samma kille, men han hade också ett förhållande i 12 år utan att vara otrogen. Efter att hon lämnat honom så var han tillbaks i de vanor han hade innan han träffade det som var kvinnan i hans liv. Hon hade inte haft någon annan innan honom och hon ville ut, upptäcka sig själv och hitta sin väg. Det var inte för att han var sexmissbrukare som hon lämnade honom.
    Man kan vara alkis utan att dricka på krogen Flört
Svar på tråden Hör av dig när du kommer tillbaka! Vad menar han?