• Sommar Fjäril

Mollipect till 3-åring

Jag undrar om någon har erfarenhet av mollipect till barn och vet hur ofta man ska ge? Jag ska ge 5ml 3ggr om dagen. Men står inte hur länge de ska gå mellan ggr. Någon här som kanske kan hjälpa mig? :)

• Svar på tråden Mollipect till 3-åring
  • Anonym (Hanna)

Jag har använt mollipect och jag fick hjärtklappning. Är du säker på att du ska ge det till ett barn? Mvh

• Sommar Fjäril

Det var de jag fick utskrivet till honom pga att han har jätte mkt slem. Tror inte dom skulle skriva ut något som inte var okej till ett litet barn

• Anonym (Hanna)

Läste nu. 5 ml 3ggr/dygn. 2-5 år. Men du läs om den. Många ev biverkningar. Efidrinet kan ge hjärtklappning/ svettningar /kramper. Tänkte att det kan vara svårt för ett barn på 3 år att tala om ifall den får biverkningar. Finns det ingen annan hostmedicin du kan ta? Mvh

• Sommar Fjäril

På apoteket så sa hon att hjärtklappning var ofarlig. Att de kmr bero på hostmedicinen

• Sommar Fjäril

Hon skrev ut de pga att de hördes tydligt att han har mkt slem. Men jag ska ju ge 3ggr om dagen 5ml varje gång men jag vet inte hur ofta. Hur många timmar ska de gå i mellan

• Sommar Fjäril

Har inte märkt att han regerat annorlunda, lite tröttare än vanligt bara. Men märker jag av något annat så ringer jah och ber om en annan hostmedicin

• Anonym (Hanna)

Ok, han vet nog vad han gör men jag fick hjärtklappning och kommer inte att använda den igen mvh

• Anonym (Hanna)

Om jag vore du, så hade jag gett en dos på morgonen, en mitt på dagen. Kl 14:00-15-00 och en när han ska sova. Så blir det ungefär lika länge emellan. Kan tänka mig att han är mest slemmig på morgonen? Och innan läggdags är ju bra så han får sova bra. Mvh

• Sommar Fjäril

Ringde precis läkemedelscentralen och de fanns ingen direkt regel på hur lång tid mellan ggr utan man delar upp de på den vakna tiden. Dock ej direkt vid sänggående. Så de stämde ju rätt bra de du skrev :)

• Anonym (Hanna)
    Sommar Fjäril skrev 2015-10-29 11:48:12 följande:

Ringde precis läkemedelscentralen och de fanns ingen direkt regel på hur lång tid mellan ggr utan man delar upp de på den vakna tiden. Dock ej direkt vid sänggående. Så de stämde ju rätt bra de du skrev :)

Brabra. Ge honom en kryapådig kram från mig. Hoppas han blir frisk snart :)
  • Anonym (2barnsmor)

Fick mollipect utskrivet till min dotter som ännu inte fyllt 2 å. Läkaren sa 2,5 ml 3 ggr/dag. Har dock inte använt medicinen då jag tycker hon blivit bättre av sig själv.

• Sommar Fjäril
    Anonym (Hanna) skrev 2015-10-29 13:36:24 följande:

Brabra. Ge honom en kryapådig kram från mig. Hoppas han blir frisk snart :)

Tack :) det ska jag göra
Svar på tråden Mollipect till 3-åring