• drottningen i skogen

Abort väntetid

Hej! Tänkte försöka få tid för abort. Men känner mej samtidigt väldigt kluven. Hur går det till när man kommer dit? Får man ta den första tabletten redan första gången man kommer eller måste man hem och sova på saken? Läste att man får göra läkarundersökning för att se om man verkligen är med barn också. Vad gör dom då?

• Svar på tråden Abort väntetid
  • kroken1

Hej!

Jag har gjort en abort och då fick jag först träffa en syster som tog prover, blodtryck mm. Sen in till gyn som gjorde vul för å kolla vilken vecka jag var. Sedan in till en annan dam där jag fick ta första tabletten och massa info om hur ont och hur jobbigt allt skulle bli! Inte särskilt trevlig...

Jag gjorde så tidig att resten tog jag hemma sedan.

Var såklart livrädd efter allt man läst men gör man det så tidigt det bara går, går det ju lättare!

• mintuu

Jag har gjort en abort då jag blev gravid som 16 åring. Som hon innan mig sa var de för mg också, Förutom att jag var där dagen efter och fick 4 tabletter till att föra in, alltså inte i munnen. Sen var de bara vänta, var på sjukhuset hela tiden, var i v.10, jag liksom du var helt kluven under hela tiden o det var inte egentligen det jag ville men visste att de va de enda rätta, det var jobbigt under processen och det var jobbigt efter, det är ju inget man bara gör som går obemärkt förbi liksom, men du ska göra de du känner ä bäst. Jag lovar du vet bäst själv :)

Svar på tråden Abort väntetid