Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.

Jag tycker att du borde presentera och introducera din egen nya partner, så att dottern förstår att du också är lycklig och glad och har gått vidare i livet. Reaktionerna på pappans nya bekantskaper blir förmodligen betydligt större av att hon inte sett hur bra du själv har det av ett vuxet utbyte i form av ett förhållande. 

• Påven Johanna
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 11:18:05 följande:

Näää querty. Vi lämnade varandra i omgångar. Gemensamt beslut. Mina känslor dog för 9 år sedan när jag blev kär i en annan. Vi försökte i alla fall i 5 år efter det.. Drömmer inte alls om mitt ex. Kan inte tänka mog ett liv med honom. Totalt osexig och intressant för mig:

Har en ny kärlek själv och är lycklig. Skyndar långsamt med dottern utan tvång och press.

Så om din dotter aldrig vill träffa din nya man och dessutom väljer att bo hos dig på heltid så ämnar du inte ha någon relation med den mannen?
  • Påven Johanna
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 11:33:20 följande:
    Jag skulle inte få för mig att flytta ihop med en ny kärlek innan min dotter är redo för det. Om det inte skulle fungera för henne, skulle jag ha en särborelation men min nya. Det skulle fungera alldeles utmärkt också. Hon är snart utflugen ändå, då kan jag göra som jag vill.

Så länge hon är kvar hemma hos mig,  vill jag och ska anpassa mig till att barn med tilltagande ålder ska få välja själva.

Hon styr inte och ställer, och jag skulle inte göra detsamma mot henne heller. man får vara påhittig och hitta kompromisser.
    Snart utflugen? Jag tyckte du skrev att hon är 11 år?

Men särborelation kan ju förstås vara ett alldeles utmärkt alternativ. Dock måste man väl umgås en del för att ens kunnas sägas ha en relation.
Svar på tråden Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.