Inlägg från: Anonym (EruDumÄller!?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EruDumÄller!?)

Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.

Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 14:50:58 följande:
    vad menar du?

att det är okej att lämna en 11-årig flicka i en lägenhet på 3 rok med okända vuxna män i timmar. lägg till att även dörrar renoveras och hon sover i sovrummet utan dörr. väldigt nära köket.

jag tycker det är fel. i så fall hade jag velat att han ringt och bett mig hämta, lämnat av henne kvällen innan eller på morgonen när han själv var på väg.

man behöver inte överdriva, men varför utsätta sig för risken och ångra sen.
    det är helt okända män.

om de tär vad du menar, förstår jag varför du tycker som du gör om allt annat också.
    Hon träffar okända män (och kvinnor) dagligen. I skolan, till- och från skolan, på fritids, hemma hos kompisar, på sportläger, kollor, osv, osv, osv.

Är man pedofil och vill komma åt barn, så söker man nog jobb inom förskola snarare än inom byggbranschen.

Du gör din dotter en FET jävla otjänst, bara så du vet det. Stackars unge. Totalt överbeskyddad. Kommer inte klara sig en dag själv ute i verkliga livet. Det gjorde ju inte Lisa heller (som du själv nämnde). Hennes första dag själv, se hur det gick. Detsamma med Engla.
    Lär henne att klara sig själv istället.
    Sluta klipp hennes naglar. Allvarligt. Låt de vara långa, låt öronen vara skitiga. Det kommer komma en dag då kompisarna säger att hon luktar illa eller har smutsiga öron - efter den dagen kommer hon ALLTID att minnas att hålla hygienen.
  • Anonym (EruDumÄller!?)
    Grownupbaby skrev 2015-10-30 14:55:41 följande:

HAHAHAHA! Shit, vilka GUNILLA PERSSON-vibbar man får av dig.

"Det är för min dotter jag gör detta", "Min dotter är mitt allt", "Min fina flicka", "Bra att du kräks, gud vill att du ska kräkas", "Pappa är djävulen", "Du har det så bra här med mamma, visst Erika, visst?"

Hon kommer inte att dö eller få ett sabbat liv om hon träffar denna bonusmamma en gång. Låt det bli en snabbis, på en öppen neutral plats - UTAN dig. Låt dottern bilda sig en egen relation med denna kvinna, hon är så pass stor.

En sak till; Klipper du hennes naglar och gör rent hennes öron??? Hon var väl 11 år, sa du?
    Torkar du henne i rumpan också? Duschar henne?
    Lägg ner daltandet.

För övrigt gör du henne en stor otjänst. Hon kommer aldrig att lära sig hur två vuxna är menade att vara med varann. Hon har aldrig sett en kärleksrelation, man och kvinna. Du förvägrar henne det. Hon kommer aldrig bli gift som vuxen. Hon vet inte hur man är i en relation, för hon har aldrig fått erfara det.

Du vill säkert hennes bästa, men du gör fel.
    Tycker du ska boka ett möte hos FR, så kan de tala om för dig hur barn fungerar.

Förresten; vad har Lisa Holms pappa med detta att göra???

Haha! Ja, Gunilla Persson så det bara skriker om det.
  • Anonym (EruDumÄller!?)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 14:57:36 följande:
    det är det inte. rättegången pågår, lått oss alla hjälpas åt att det aldrig händer ett barn igen.

flickor och unga kvinnor måste få röra sig själva ute, 
    det är sällsynt att det händer något,  men man behöver inte vara naiv. 

man lämnar inte en flicka ensam hemma utan någon anhörig med helt okända män. okända för både pappan och flickan.
    Du vet att det oftast är just ANHÖRIGA som förgriper sig på barn???
    Så, rent STATISTISKT, så är hon mer trygg med två okända män än med sin egen morfar.
  • Anonym (EruDumÄller!?)

Har läst alla inlägg nu och inser att jag ÄNNU EN GÅNG blivit LURAD av ett TROLL!
    För så här jävla korkad kan ingen människa vara.

Men OM detta är på riktigt, så hoppas jag att flickans pappa får vårdnaden om flickan och att mamman får umgänge en gång var tredje månad eller nått.

• Anonym (EruDumÄller!?)
    Gunilla1957 skrev 2015-10-30 15:20:45 följande:
    Nu tycker jag du går lite väl långt. Du kallar nog inte människor för jävla korkade ansikte mot ansikte så gör då inte det här heller. Finns heller inget som pekar på att TS skulle vara ett troll. Ska man förlora vårdnaden för att man är aningen överbeskyddande?
    Hon förstör sin dotter.
    Vilken NORMAL 11-åring har svårt för att träffa nya människor? Då kan hon ju inte gå i skolan, gtill affären, träffa avlägsna släktingar, föräldrars vänner, osv, osv, osv.

Jag jämför henne med Gunilla Persson. Till GP skulle jag kunna säga både det ena och det andra. Bl a att hon är en psykopathäxa som är fullkomligt körd i hela huvet. Att hon borde lämna både sin stackars gamla dementa mamma (som INTE gillar banan, ffs), samt sin stackars lilla dotter ifred.
    Till trådstartaren skulle jag säga exakt samma, förutom det där med mamman då.

Jag spelar inget spel på nätet. Jag kan säga exakt samma sak IRL. Nemas problemas.
  • Anonym (EruDumÄller!?)
    Brumma skrev 2015-10-30 15:09:04 följande:
    Det skrev jag inte.

Men att dra in paralleller med Lisa Holm kändes ganska.. tja, långt från sammanhanget

Du verkar även bra på att hitta på åsikter åt andra. Gör du det med ditt ex också så börjar jag förstå varför han inte lyssnar på dig.
    Nä, vadå, de var ju från Litauen (vilken slump, omg).
  • Anonym (EruDumÄller!?)
    Brumma skrev 2015-10-30 15:33:07 följande:
    Man kan förlora vårdnaden för att man påverkar barnet att minska umgänget med den andra förälder. Om man påverkar och underlåter negativt.

Och i de fallen säger lagen att den förälder som troligtvis kommer främja umgänge med båda föräldrarna skall tilldelas vårdnaden.
    Förstår inte hur Gunilla Persson kan få fortsätta ha hand om sin dotter.
    Soc borde kunna göra något, trots att de bor i USA. Så vitt jag vet så är de båda svenska medborgare.
  • Anonym (EruDumÄller!?)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-30 15:38:59 följande:
    Jo då, hon klarar av att träffa nya människor. Det går strålande.

Hon kommer att träffa pappans nya. Den dagen kommer snart. Kan vara dagar eller veckor bort. Jag hoppas att det fungerar fint för hennes skull. Det är det allra bästa.

Hon har bara bett om lite tid att vänja sig vid tanken. Jag har uppmuntrat henne till det och kommer att fortsätta göra det. Jag är helt säker på att det kommer att landa väldigt snart och vara utan tvång.

Jag är emot tvång. Flera vuxna barn från liknande situationer berättar att tvång förstörde relationen med deras pappor. Det vore synd.

Flera av er drog diskussionerna in i absurdum, till ett läge där jag fått förklara mig om hypotetiska situationer om barn som ska flytta ihop med nån de inte trivs med. Det är ingen lätt fråga. Självklart vill jag att hon ska ha bra kontakt med sin pappa och kommer att jobba för det aktivt. Men många barn idag väljer att bo hos en av föräldrarna av praktiska skäl mm när de blir större.

Och till alla er som tycker att jag curlar, det kan jag leva med. Vi är olika och jag hade inte valt era sätt att ta hand om barn. Det finns många sätt att vara på i familjer. Och barn är olika. Bra på olika saker. Min dotter är dålig på att komma ihåg att göra rent öronen, men hon är bra annat och självständig på andra plan.

Vi kan vara olika och tycka olika, men att kalla mig för det ett par av er gör, får mig att avsluta diskussionen. Den slutade vara konstruktiv för länge sedan.

Tack för er tid och alla nya perspektiv. Det var nyttigt för mig och jag ska reflektera över det ni skrivit.
    Då så. Vad spelar det för roll. Du drar upp familjerätten och att eventuellt dotter och pappa kommer sluta ses.
    Gunilla1957 skrev 2015-10-30 15:43:15 följande:
    Men hur vet du om hon har svårt att träffa nya människor i allmänhet? Det är ju bara antaganden vi gör. Det kanske bara gäller just pappans nya.

Gunilla Persson känns lite off-topic men jag tycker hon är hedersvärd som tar hand om sin gamla mamma så fint i hemmet, och så hjärtligt engagerad hon är i Erikas framtid.

Gunilla Persson är sjuk! Inget annat.
Svar på tråden Pappan tvinga vår 11-åring att träffa hans nya tjej.