Inlägg från: Anonym (Strumpan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Strumpan)

Sluta tröstäta/äta godis tillsammans - häng med!

vilken bra grupp! Behöver all pepp jag kan få!

• Anonym (Strumpan)

godisråtta, jag upplever samma. Att det blir grått och trist utan godis. Känns ju dumt men så e det.

Har klarat mig i fyra dagar nu utan godis, läsk och kakor. MEN, nu ko mer ju helgen. Den svåra utmaningen.

• Anonym (Strumpan)

WOHOOOO! Jag klarade en fre+lör utan godis, kakor och läsk.

• Anonym (Strumpan)

Godisråtta , TACK! Det svåra var framför tv på kvällen. Det är framför tv jag äter mest sött. I veckan har jag ätit propud med chokladbollsmak och det gjorde jag också i helgen. Den kändes mättande och så fick jag ändå äta choklad fast den var nyttig och kalorisnål. Åt också lite sån naturgodis "kinamix" som också är kalorisnål. tog också en extra lång kvällsrunda med hunden!

Hmmm. Vad jag tänkte var nog att jag vill gå ner mina 20 kilo övervikt så att jag orkar hålla på med agility med vovven. Väldigt bra motivation då vi har jättekul när vi gör det, men jag blir såååå trött av att springa. Så hitta en sak som motiverar dig och ge dig belöning när du exempelvis klarat ett visst antal dagar eller så.

• Anonym (Strumpan)

Fyyy vad du är duktig Godisråttan! Tillsammans är vi starka!!!

• Anonym (Strumpan)
    Jeninan skrev 2017-07-16 22:05:51 följande:

Duktiga ni är!

Jag har ätit bra i tre dagar nu. Känns så bra. Men blev deppig när jag provade en kjol som jag köpte för 7 år sedan, sååå för liten :( jag har inte så stor övervikt men behöver gå ner 7-10 kg och det känns på kroppen :(

Det värsta är att jag inte alls va nöjd för 7 år sedan, då ville jag gå ner typ 5 kg :( blä

Ja, så har det varit för mig med, när jag var smal så tyckte jag ändå att jag var för tjock. Så det ska bli roligt nu efter man gått ner i vikt och se sig själv med nya ögon ????
  • Anonym (Strumpan)
    CinnamonGirl skrev 2017-07-17 04:54:15 följande:

Jag tycker det går så bra i veckorna, sen är jag hemma på helgerna och svullar i bröd och glass. Förr blev det mycket smågodis och läsk, men har slutat med det nästan helt nu (förr 1,5 liter cola per dag, nu 50 cl en fredag- eller lördagkväll). Men allt bröd! Är en gammal brödjunkie...

Men du ska inte vara så hård mot dig själv. Det är ju SUPERBRA att du slutat med godis och läsk.
Svar på tråden Sluta tröstäta/äta godis tillsammans - häng med!