• Tanja88

    Icsi någon mer?

    Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

  • Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Jag är bara jag

    Menopur och ICSI kan hjälpa där man inte fått så många embryon innan. Vi gör visserligen ED, men vet inte om det var byta av donatorer eller byte till ICSI som hjälpte, men gravid är jag. Glad

  • FruP88

    Hej
    Jag och min man genomgick ivf i början av detta året. Vi hade kort protokoll och icsi båda gångerna;) icsi betyder att man för in en spermie direkt i ägget istället för att de själva ska få leta sig in. De är de enda som skiljer dom olika metoderna åt och inget som påverkar eran behandling för övrigt. Jag har även både haft gonal-f och menopur.
    De var på vårat andra besök med menopur som vi lyckades bli gravida och vi får vårt mirakel den 20 januari 2016. Så vet hur de känns att vara i karusell med ivf och behöver du prata så finns jag här :)

  • Tanja88

    [quote=75940586][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2015-10-30 18:53:29 följande:[/quote-nick]Menopur och ICSI kan hjälpa där man inte fått så många embryon innan. Vi gör visserligen ED, men vet inte om det var byta av donatorer eller byte till ICSI som hjälpte, men gravid är jag.

    Tack för svaret :) vi fick ut 7 ägg , alla blev befruktade men endast 2 som delade sig som de skulle & endast 1 som blev perfekt som de satt in. De andra var på odling men blev tyvärr inget med. Hoppas denna metod passar på oss :)

  • Tanja88

    [quote=75940681][quote-nick]FruP88 skrev 2015-10-30 19:25:42 följande:[/quote-nick]Hej

    Jag och min man genomgick ivf i början av detta året. Vi hade kort protokoll och icsi båda gångerna;) icsi betyder att man för in en spermie direkt i ägget istället för att de själva ska få leta sig in. De är de enda som skiljer dom olika metoderna åt och inget som påverkar eran behandling för övrigt. Jag har även både haft gonal-f och menopur.

    De var på vårat andra besök med menopur som vi lyckades bli gravida och vi får vårt mirakel den 20 januari 2016. Så vet hur de känns att vara i karusell med ivf och behöver du prata så finns jag här :)

    Tack för svaret :) åh vad härligt för er ! Önskar er all lycka till! Hoppas vi har samma tur som er då på andra försöket :) ja det är verkligen upp & ner. De har ej hittat något fel på någon av oss heller så de blir en frustration för man kan ju inte åtgärda något då heller. Men tack så mycket :) alltid skönt att prata av sig !

  • Cyanea

    Vi gjorde ICSI på grund av få och långsamma spermier. De trodde helt enkelt inte att spermierna skulle klara att befrukta ägget om det så låg i samma skål ;) Usel prognos på egen hand. Är nu gravid och går in i v. 28 imorgon :D 

  • Tanja88

    [quote=75940854][quote-nick]Vickan I skrev 2015-10-30 20:22:32 följande:[/quote-nick]Vi gjorde också ICSI och har två fina pojkar

    Åh vad underbart ! Grattis till er !

  • Tanja88

    [quote=75940910][quote-nick]Cyanea skrev 2015-10-30 20:38:52 följande:[/quote-nick]Vi gjorde ICSI på grund av få och långsamma spermier. De trodde helt enkelt inte att spermierna skulle klara att befrukta ägget om det så låg i samma skål ;) Usel prognos på egen hand. Är nu gravid och går in i v. 28 imorgon :D

    Vad underbart för er :) grattis ! Var det på

    Första försöket ?

  • Cyanea
    Tanja88 skrev 2015-10-30 20:50:05 följande:

    Vad underbart för er :) grattis ! Var det på

    Första försöket ?


    Tack så mycket! Ja och nej. Första försöket enligt kliniken eftersom det var på första äggplocket, men det var fjärde insättningen. Fick ett färskt embryo efter äggplocket, sen två frysta två-dagars odlade, tillslut en fryst 5-dagars blastocyst som nu är vår lilla ofödda dotter :)
  • Tanja88

    [quote=75941102][quote-nick]Cyanea skrev 2015-10-30 21:27:05 följande:[/quote-nick]Tack så mycket! Ja och nej. Första försöket enligt kliniken eftersom det var på första äggplocket, men det var fjärde insättningen. Fick ett färskt embryo efter äggplocket, sen två frysta två-dagars odlade, tillslut en fryst 5-dagars blastocyst som nu är vår lilla ofödda dotter :)

    Aha okey ! Men vad skoj det funkade för er :) grattis & lycka till med allt :)

Svar på tråden Icsi någon mer?