• amalie79

vilken dag byter ni?

Vi, eller sambon, byter måndagar, de går direkt hem till den andra föräldern efter skolan. Vi har pratat om man kanske ska byta en annan dag, eller kanske olika dagar, en ena dagen och en andra, för det är alltid bråk mellan dem och uppträden på söndagen, både hos oss och hos mamman. Vore kanske inte dumt byta fredag då skulle iaf jag har mer energi för bonusarna, om de kom inför ledigheten isf att de redan varit här fem dagar när bråken kommer.

• amalie79
    LusLus skrev 2015-11-03 07:08:37 följande:

Haha så där har jag det också med mina. Visserligen är det bara ena som bor växelvis och andra hemma på heltid men de är 2 pojkar med 1.5 år emellan och tredje världskriget utbryter de flesta dagar i veckan. När pojken kommer hem på fredagen har de hunnit sakna varandra och jag är lugn och glad inför helgen och det blir en trevligare helg än om vi avslutar med den. ;)

Precis, samma åldersskillnad på sambons killar så det är klart att det spelar in det med... :)
  • amalie79
    BioBonus skrev 2015-11-03 12:48:38 följande:

Vi byter fredagar via skola/fritis och har alltid gjort. Det har funkat bra för uppbrotten blir inte så tydliga då det ligger en skoldag emellan så det blir inte så mkt separationsångest. Och det är skönt att börja umgänget med fredagsmys och sen en helg att jämka ihop oss alla igen.

Det är så jag tänker med. Men nu bestämmer ju inte jag själv men har framfört tanken till sambon. alternativt att skilja på dem, vilket skulle ge lillebror mer egentid med pappa också, är lite skralt med det då storebror idrottar 4-5 ggr per vecka. De ses alltså även på mammans veckor, så allt som allt 8-10 dagar av 14, lillebror inte ens de 7 vi har honom.

I januari kommer vårt gemensamma barn och då blir det ju än mindre tid så vi måste ju hitta lösningen som är bäst för alla. Då kommer det inte funka med krig hela söndagen och att sambon måste punktmarkera dem eller skicka en till farmor och farfar
Svar på tråden vilken dag byter ni?