• scrapparlotta

tonfisk, paprika, lök...vad laga?

Jag försöker äta lite nyttigare mat, ska försöka gå ner några kilon. Nu ska jag försöka hitta på nån mat att ta med till jobbet imorgon, men har inte så mycket hemma just idag. Jag har lite tonfisk i vatten, en halv paprika, lök, babyspenat....sen ris och potatis. Kan jag fixa nåt av detta som ändå är hyffsat magert och bra att äta. Det är första gången jag köpt spenat, så jag är jättedålig på att veta vad jag kan göra med spenaten. Ge mig gärna lite tips....

• Svar på tråden tonfisk, paprika, lök...vad laga?
  • Aniiee
    scrapparlotta skrev 2015-11-02 19:09:55 följande:

Jag försöker äta lite nyttigare mat, ska försöka gå ner några kilon. Nu ska jag försöka hitta på nån mat att ta med till jobbet imorgon, men har inte så mycket hemma just idag. Jag har lite tonfisk i vatten, en halv paprika, lök, babyspenat....sen ris och potatis. Kan jag fixa nåt av detta som ändå är hyffsat magert och bra att äta. Det är första gången jag köpt spenat, så jag är jättedålig på att veta vad jag kan göra med spenaten. Ge mig gärna lite tips....

Fried rice, tänker jag spontant. Koka ris nästan klart, stek sedan upp det så det blir klart, blanda i grönsakerna och tonfisken, krydda. Enkelt och gott
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Yamit
    Tonfisksas:
    200g tonfisk (skar i mindre bitar)
    Hacka en lok och en rod paprika och fras det.
    Tillsatt tonfisk och 4-5 dl tomatjuice (eller gronsaksjuice).
    Smaka av med salt och svartpeppar och lat sasen koka 5 min.

Serveras med ris.
  • scrapparlotta

Tack för tipsen, låter gott båda. Fast jag gillar inte tomatjuice, men kan ta tomatsås istället. För det har jag nog tror jag.

• scrapparlotta
    Tow2Mater skrev 2015-11-02 21:01:08 följande:

Tonfisksallad.

Nä, inte tonfisksallad. Jag kan inte äta tonfisken kall...då blir den jätteäcklig.. men tack ändå
Svar på tråden tonfisk, paprika, lök...vad laga?