Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

    3 eller 4 år emellan?

    3 eller 4 spelar ingen roll. En treåring är stor och förhållandevis självgående jämfört med en bebis (iaf min). Jag tycker nästan det var lite väl stor åldersskillnad mellan mina pojkar och hade gärna haft dem tätare. Jobbigare rent praktiskt för oss föräldrar men de hade haft lättare att leka och roligare tillsammans med jämnare ålder.

  • Annelie 76
    hurtänktedunu skrev 2015-11-04 09:10:07 följande:
    okej. så det är 3 år mellan dina?
    Ja vi vill ju gärna ha ett mer självgående barn innan ett till kommer faktiskt. just det här med att inte ha två blöjbarn och så känns rätt bra. och sen att den första kan prata och man kan förklara på ett annat sätt känns bra. Men som du säger, 4 år känns nästan lite väl långt emellan. Det kanske man kan göra med en eventuell trea.

    Vad det gäller det här med att ha nytta av varandra är det kanske inte det huvudsakliga i ekvationen MEN min man säger att det inte spelar någon roll. Han har 5 år mellan sig själv och sin lillebror och dom lekte hela sin uppväxt. Så det kan ju vara så att det beror på vilken person man är. Kan ju vara 1 år emellan och dom leker aldrig tillsammans eller så kan det vara tvärt om. men det är ju klart större chans om det är närmare det håller jag med om.

    Men 3 år har man ju ett självgående barn hoppas jag men det är inte jätte långt emellan.
    Ja, det är tre år och ungefär en månad emellan. De är 4 och 1 nu och jo, de leker och de kommer väl leka än mer ju äldre de blir. Men jag hade ändå velat ha dem närmare i ålder. Nu vet jag ju inte, jag kanske tyckt annorlunda om det varit tvärtom.
Svar på tråden 3 eller 4 år emellan?