Son 6 år inga kläder funkar
Min son har inte varit riktigt så extrem men jag vet inte hur många kläder han varit med och valt som sedan har getts bort helt oanvända.. Frustrerande!
Min pojke har alltid varit sån att det han har på sig är det bästa. De kläderna vill han ha många dagar i sträck, tills jag säger att de MÅSTE tvättas. Då blir det ledsna miner under en dag, sedan har han "gått in de nya" och då går det bra. Samma med skor. Han kan älska ett par skor, så ska han byta och gnäller och klagar i två dagar. Om han sedan får ta på de gamla är de fel, de sitter inte som det "ska".
Han är nu drygt åtta och det är MYCKET bättre! Han är så stor att han går att resonera med, han vet att kläder kostar pengar och att de måste tvättas. Han börjar också bli mer medveten om hur han ser ut och klär sig hellre i något "obekvämt" på ett kalas för att se snygg ut:)
Jag bråkar inte till vardags så länge han är skapligt hel och ren i skolan. Ska vi till stan eller iväg på något får han ta på sig matchande kläder som inte är mjukisar. Det fungerar bra. Chinos och manchesterbyxor funkar mycket bättre än jeans.