• Anonym (ensam)

Finns det stöd för mig?

mitt ex beter sig som ett as mot mig.. han utsätter mig för psykisk misshandel och har så gjort sedan vi separerade för snart 3 år sedan. 

han använder barnen som vapen mot mig. Hans senaste drag är att vägra lämna tillbaka dem efter sin helg och nu även anmält mig till socialen för att han anser att jag inte skickar med honom tillräckligt fina kläder hem, skitsaker alltså bara för att jävlas. 

Jag orkar inte mer.. mår skit. kämpar och håller god min, förlåter honom hela tiden och bjuder till så att barnen inte ska märka av vad som händer.. men han motarbetar mig hela tiden. 

Jag lever för mina barn. dom är mitt allt och jag för ALLT för dem. Jag VET att jag är en bra mamma. Han vet också om det men försöker med såna här saker för att trycka ner mig. 

Vi ska till socialen och diskutera snart och jag kan inte sova på nätterna. ligger bara och funderar och tänker och är rädd för att han ska ljuga ihop något för att förstöra för mig.

han har barnen varannan helg, han är hemlös och bor 20 mil bort och har ingen önskan om att få ha barnen mer så jag vet inte vad han vill med detta...

• Svar på tråden Finns det stöd för mig?
  • Kjell2

Finns det ett fastställt umgängesavatal?
    Hur är vårdnaden?

• Anonym (ensam)

vi har gemensam vårdnad.. och han har barnen varannan helg. 

• Kjell2
    Anonym (ensam) skrev 2015-11-03 13:51:59 följande:

vi har gemensam vårdnad.. och han har barnen varannan helg. 

Finns det av domstol eller familjerätten fastställt umgängesschema?

• Anonym (ensam)

nej det gör det inte

• Anonym (X)

Var bor de alla när de besöker honom?

• Kjell2
    Anonym (ensam) skrev 2015-11-18 13:40:13 följande:

nej det gör det inte

Då är det lite vilda västerna som gäller. Ni kan båda gör lite som ni vill med ungänge. Du behöver t ex inte lämna över barnen till honom.

Vad du ska göra är snarast boka en tid med familjerätten för att försöka få ett fastställt umgängesschem. Utöver det bör överväga attstämma till tingsrätten om umgänge och vårdnad.

Svar på tråden Finns det stöd för mig?