Inlägg från: gold34 |Visa alla inlägg
  • gold34

Amningsproblem

Oroliga själen skrev 2015-11-03 11:15:31 följande:

Vet att detta säkert kommer skapa massor med uppläxande kommentarer men vet inte vad jag ska ta mej till. Min lilla kille blev fem veckor igår, sen en vecka tillbaka har han slutat ta ett bra tag om bröstet och han måste dra i sig massor med luft i samband med amning... Han greppar inte tillräckligt stort och det rinner mjölk utanför och jag tycker att jag hör hur det visslar i luft. Har försökt traggla i en vecka nu för att få honom att gapa upp stort nog igen, prövat olika ställningar och med amningsnapp men det blir bara värre och värre. Han får massor med gaser i magen och får ont av det, innan var han lugn och go men nu är han aldrig nöjd och jag lider så med honom... Vet inte vad jag ska ta mej till, amningen förstör hela vår relation känns det som då jag blir lessen och frustrerad över hur det är... Vad ska man göra?!?!

Hur känner du för att testa att ge honom ersättning på nappflaska?
  • gold34
    Kattflickan skrev 2015-11-03 14:25:08 följande:

Som andra redan skrivit, kontakta amningshjälpen. Jag tror bara det är en fas. Går barnet upp i vikt bra är det nog ok. Alla är så snabba på att föreslå flaska och ersättning. Försök hellre att lösa amningsproblemet, om du vill amma.

Ts gör väl det som känns bäst för henne?
Svar på tråden Amningsproblem