CinnamonGirl skrev 2015-11-14 12:56:32 följande:
Jag har förresten provat gratisversioner som OpenOffice och Free Office. Det var när jag pluggade för 5 år sedan, och det var hela tiden strul med mina dokument som jag skulle skicka in till läraren, och hans dokument såg konstiga ut hos mig. Och på den tiden var det knöligt att omvandla till PDF.
Och du kan aldrig tänka dig att utvecklingen går FRAMÅT även innom mjukvarona?
Någon som säger "Jag provade för X (5år och mer) pr sedan och då var det problem, där för vill jag inte ha det" är för mig ett tydligt tecken på att man har svårt att förstå att utveckling sker hela tiden.
Jag kör med OpenOffice själv, idag, och har inga problem med word dokument .doc och .docx.
De visar sig som det ska OCH man kan spara ned det med fullgott stöd så att de som har word kan öppna det utan inkompatibilitets problem.
Jag vet att det inte var så för typ fyra fem år sedan, dock så vet jag med mig att mjukvara för datorer hela tiden utvecklas och kan gå i rasande takt med. -det var därför jag återuptog och testade OpenOffic igen...
Nej jag säger INTE att man inte skall få lov att ha vilket program man vill.
Det jag säger är att det bara en direkt dumt att utgå från att "det var problem för fem år sedan då kan man ju aldrig använda det", för då indikerar det på att man inte förstår att utveckling sker, och sker hela tiden, och att man har en stagnerade tankesätt.