• Anonym (AM)

underhållsbidrag

Anonym (A) skrev 2015-11-04 01:01:40 följande:

Skaffa ett jobb som alla andra? Han betalar ju redan underhåll så varför ska han betala ännu mer?

• Anonym (AM)
    Anonym (mamma) skrev 2015-11-05 11:52:15 följande:

Jag har inte fått hjälp av någon som faktiskt har koll. Tror inte jag kommer få det här heller. Ni gissar, tycker och spekulerar efter eget huvud känns det som. Det hjälper inte mig ett dugg.

Kommer att kolla tråden ibland för att se om någon som varit med om det själv svarar men kommer annars inte längre delta.

Skriver i tråden igen när och om jag får en dom med underhållet fastslaget. Kanske kan det i framtiden hjälpa någon annan som går med samma funderingar som jag.

Är det inte istället bättre att du försöker att öka din inkomst och försöker dra ner på dom utgifter som går?

En stämning kan bli jätte dyrt för dig om du förlorar.
  • Anonym (AM)
    BioBonus skrev 2015-11-05 14:52:59 följande:

Ingen har väl tyckt synd om pappan? det flera i tråden har försökt hjälpa till med är hur troligt det är att TS får igenom en stämning på de uträkningar hon själv gör, samt vad det kan kosta med en stämning... Att se krasst på situationen är inte detsamma som att trycka ner TS.

Väljer man att lämna in en stämningsansökan så måste man också vara beredd att förlora. Men kostnaderna består, Så alla som lämnat in en stämning har troligtvis väldigt noga valt för-  och nackdelar och till slut kommit fram till att man är beredd att ta den ganska ansenliga kostnad det medför för att chansa på att man vinner.

• Anonym (AM)
    Anonym (mamma) skrev 2015-11-06 19:32:54 följande:

Den dagen den sorgen. En sak i taget. Man kan inte tänka på allt på en gång. Jag kan inte låta bli att stämma honom bara för att jag kanske kommer att tjäna pengar om fem år.

Svar på tråden underhållsbidrag