• Sundaymorning

Hur orkar man spy?

"Att vara gravid är ingen sjukdom". Vilket skämt..
    När man spytt upp allt man ätit gång på gång på gång på gång.. Vad kallas det? När det kurrar i magen trots att man precis ätit en smörgås som antagligen snart kommer att komma upp..

Jag har en underbar sambo som tar hand om sin 3åring samtidigt som hans flickvän bara ber om saker och spyr och gnäller.. Trodde att det hade blivit bättre men nu 11+3 har det blivit 3 resor värre. Har gått så långt att jag överväger abort för att jag känner mig helt värdelös och ledsen..

Har ni nå tips på hur man står ut?

• Svar på tråden Hur orkar man spy?
  • Erizajo

Fy ja det är skitjobbigt, glad över att ha det bakom mig! Men har gjort det tre ggr så jag vet hur det är! Varje gång tänkte jag hur fan kunde jag gå med på detta??! Men för mig gick det alltid över mellan v 12-13 vilket också är det vanligaste så håll ut! Och tänk på att belöningen är värt det och ännu mer!

• Liidich

Hej!!
    Är i exakt samma situation, från vecka 6 har jag mått illa men aldrig kräks, och även kunna jobbat.
    Men denna vecka (11+3 är jag i idag) bara kräks jag och är yr. Jag är hemma från jobbet denna vecka för jag mår illa och så fort jag äter så vill det upp.

Jag hoppas verkligen att illamåendet går över nästa vecka eller nästa ändå, orkar inte mer.

Ska till bm nästa vecka så lär prata med henne om några starkare tabletter mot illamående för apotekens tabletter hjälper inte ett dugg. :(

• Sundaymorning
    Erizajo skrev 2015-11-04 11:16:13 följande:

Fy ja det är skitjobbigt, glad över att ha det bakom mig! Men har gjort det tre ggr så jag vet hur det är! Varje gång tänkte jag hur fan kunde jag gå med på detta??! Men för mig gick det alltid över mellan v 12-13 vilket också är det vanligaste så håll ut! Och tänk på att belöningen är värt det och ännu mer!

Förstår dig.. Hur kan man förtränga det här haha.
    Tack
  • Sundaymorning
    Snövits skrev 2015-11-04 11:21:55 följande:

Ring vården, det finns hjälp att få!

Ska dit idag, hoppas det
  • Sundaymorning
    Liidich skrev 2015-11-04 11:25:21 följande:

Hej!!
    Är i exakt samma situation, från vecka 6 har jag mått illa men aldrig kräks, och även kunna jobbat.
    Men denna vecka (11+3 är jag i idag) bara kräks jag och är yr. Jag är hemma från jobbet denna vecka för jag mår illa och så fort jag äter så vill det upp.

Jag hoppas verkligen att illamåendet går över nästa vecka eller nästa ändå, orkar inte mer.

Ska till bm nästa vecka så lär prata med henne om några starkare tabletter mot illamående för apotekens tabletter hjälper inte ett dugg. :(

Ja det känns som att livet är över!?
    Att spy konstant gör ju ont till och med.. Jag har också vart hemma efter att ha spytt 5 gånger på jobbet i måndags.

Har också provat annat skräp men nu tänker jag be om något starkt som kanske hjälper..
  • Liidich

Ja jag tror att det är det vi ska göra om det ändå finns hjälp att få så ska vi nog ta det.
    Tråkigt och dyrt att vara hemma från jobbet bara för att ligga och må illa:(

Vad kan du äta? Jag lever bara på filmjölk och rostat bröd. Tanken på mat blä!

• Millan1984

Jag spydde till v 17 med dottern...överlevde på åksjuketabletter som jag fick när jag gick till vårdcentralen...

• Sundaymorning
    Liidich skrev 2015-11-04 11:40:26 följande:

Ja jag tror att det är det vi ska göra om det ändå finns hjälp att få så ska vi nog ta det.
    Tråkigt och dyrt att vara hemma från jobbet bara för att ligga och må illa:(

Vad kan du äta? Jag lever bara på filmjölk och rostat bröd. Tanken på mat blä!

Ja hemskt.. Känner mig som en dålig mamma till min lilla flicka också, tur att sambon är pigg!

Jag vill äta vad som helst men det går inte.. Äter mest bröd med smör just nu och dricker pytte klunkar läsk. Tål nästan ingenting, vatten kommer upp och lika mineralvatten, mjölkprodukter och kött går inte heller.. Hopplöst!!

Har du barn sen tidigare?
  • Sundaymorning
    Millan1984 skrev 2015-11-04 11:43:58 följande:

Jag spydde till v 17 med dottern...överlevde på åksjuketabletter som jag fick när jag gick till vårdcentralen...

Okej! När tog du dom? På kvällen?
Svar på tråden Hur orkar man spy?