Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Mens/ägglossning efter missed abortion

Beklagar! Det är väldigt vanligt med utebliven äl och därmed sen mens efter MA. Vid mitt första dröjde mensen 6,5 vecka. Mitt andra hade jag ingen äl i mig själv och gjorde ED så jag gick direkt på andra piller som ger mens.

• Jag är bara jag
    mkex skrev 2015-11-04 21:48:10 följande:
    Skönt att höra att det är normalt. Man blir ju frustrerad när kroppen inte beter sig som den brukar. Får jag fråga vad ED är? :)
    Det är trist att man får så lite info. om hur det kan bli efter ett MA, men som sagt,det är helt normalt. Bara trist! ED är embryodonation,d.v.s dubbeldonation av ägg och spermier. Gravid igen nu och hoppas det går vägen nu. 
  • Jag är bara jag
    mkex skrev 2015-11-05 14:57:48 följande:
    Så hemsk att vi är så många som varit med om detta och att informationen är otillräcklig (även om det kanske beror på att det förekommer så stora skillnader individer emellan). Intressant ändå att det är så olika. Jag blödde ganska exakt 2 v och nu har det gått 4 v sedan jag slutade blöda och inget har hänt. Har också fått en massa finnar men misstänker mina mindre bra kostvanor ????

Jag är bara jag: gud vad roligt! Grattis!! Jag håller alla tummar och tår jag har för er! :)
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}  Det känns mest nervöst än trots att jag passerat v12, men det finns ju inga garantier,det är de där tidigare MA som spökar i huvet tyvärr...

Jag blödde 2,5 vecka och mensen kom 4 veckor efter det så det kan ju bli så för dig med. Hormonerna sitter ju kvar länge,speciellt när man väntat 2 och de kan ställa till med både ena och andra. Sen efter nästa mens brukar kroppen vara igång igen.
Svar på tråden Mens/ägglossning efter missed abortion