Inlägg från: FlutterDash |Visa alla inlägg
  • FlutterDash

BF juli 2016

Vi väntar vårt första barn 8/7 :)

Jag mår faktiskt väldigt bra. Är trött, doftkänslig och har dålig aptit, men annars mår jag hittills väldigt bra i min graviditet :)

Vill så gärna få ett tidigt ultraljud men det görs inte här hos oss och vi har ingen privat som gör heller :(

• FlutterDash

Känns verkligen som om alla har möjlighet att få tidigt VUL/ul utom vi. :( Får inte göra via landstinget och finns inget privat här.

Känner mig så orolig att det inte är något där.

Vi hade tänkt berätta för familjen vid jul men känns så hemskt att berätta och så kanske det inte finns någon bebis.

Är i v. 9+2

• FlutterDash

Jag har haft exakt noll sexlust sedan jag blev gravid. Min sambo har större behov av närhet än jag, och nu har mitt behov blivit ännu lägre.

• FlutterDash
    förstabejbis skrev 2015-12-22 10:16:11 följande:

Har även funderat på att börja med postafen, men är så rädd för att ta medicin i oro att det kan skada bebisen ... :(

Min bm sa att man kan ta postafen, men så läste jag på nåt forum en tjej som fick ett missbildat barn och hon trodde det berodde på att hon ätit postafen under hela gravidieten.

Vi reser iväg på en långresa nu i veckan så då kommer jag ta postafen för att klara väfen, men dessa "vanliga" dagar då? Tar ni postafen?

Läs på janusinfo, inte random googleträff. :)
  • FlutterDash
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-22 12:04:45 följande:

Vad är normalt att ha i järndepå? Fick ett brev från bm om att jag hade 38. Och att jag ska börja med järntillskott i v20. Men var gränsen ligger för normalt framgår inte ?

10-220 är inom normalvärde. 38 är inte lågt, det är helt normalt, men de flesta rekommenderas att äta järntabletter från v20. 

Under 10 är järnbristanemi.
  • FlutterDash
    Sessie skrev 2015-12-24 05:45:37 följande:

Hej allihopa!

God jul på er!

Länge sedan jag var aktiv här nu. Har haft ett extremt illamående och en väldig trötthet. Mitt jänvärde är inte överdrivet lågt men ändå lågt..och dessutom brukar man inte få börja så tidigt med järn.. Är i v.12 nu, snart v.13

Tiden rullar på ialf och det är ju skönt!

Någon mer som har bf 8 juli? :D

Jag har beräknat BF 8 juli :)
Svar på tråden BF juli 2016