Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF juli 2016

Skriver ett försiktigt hej... Gravid och gissar att det blir bf i juli. Har en liten 9-månaders kille hemma så är i chock över att ha plussat då jag "haft mens" hela hösten. Vet alltså inte alls hur långt gången jag är men gissar att jag är i vecka 8-9 någonting nu.

Skriver mer när jag haft mitt dateringsultraljud nästa fredag! Kan tillägga att denna graviditet inte är planerad men vi välkomnar lillebror/lillasyster med öppna armar!

• tovemaja

Jaha, mitt andra inlägg här... Var jag som blivit otroligt oplanerat men ändå välkommet gravid. Blött av och till hela oktober-november dock så är spänd på hur den lille mår! Har mitt kub-ul imorgon så då vet jag mer om bf osv!

Just nu har jag en sovande liten 10-månaders kille i famnen. Mys!

• tovemaja

Väntar andra och fick första i vintras... Har definitivt börjar utveckla en liten kula redan!

MammaTillBäbis skrev 2015-12-17 17:28:12 följande:

Härligt att det ser så bra ut för många som fått kika.

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

• tovemaja

Fick i fredags veta att mitt bf blir på min födelsedag 26 juli :) inskrivning 30/12 och kub-ul (vi hör ej testet bara ul) 19/1. Tycker hittills det går mycket mycket snabbare än min första graviditet!

• tovemaja

Lider med er som fått dåliga besked! Så tråkigt!

Ligger själv på soffan och mår så illa! Orkar absolut inte ta hand om min lille tiomånaders kille. Skönt att maken är föräldraledig nu! Trodde inte illamåendet skulle komma i v.11!? Mådde inte illa en dag med sonen...

• tovemaja

Jag hsr hypotyreos och gick öka från 25 till 75 levaxin ganska direkt eftersom tsh var uppe i över 4.

Förra graviditeten åt jag 100 som mest (från tredje trimestern ungefär)

Royalle skrev 2016-01-04 13:30:12 följande:

Jag har inte fått någon tid till RUL än. Ska till mvc den 12 januari så det är ju inte så långt kvar. Får säkert tid till det och glukosbelastning då.

Är det någon mer än jag som har hypotyreos? Har ni tagit prov ännu? Jag ska göra det så fort helgerna är över tänkte jag. Lite sent, men,men...

• tovemaja

Kul med fler med barnen tätt! Fick min första 27 februari-15 och nästa är beräknad till 26 juli-16 :) trist dock att även du har hypotyreos...

Royalle skrev 2016-01-07 21:14:05 följande:

Jag är oändligt trött och mår illa. Huvudvärk och frusen, varför jag antar att jag ska höja dosen nu. Jag fick min förra dotter i januari för ett år sedan så jag tror att det tar lite extra att det är tätt, och att jag närmar mig 37 år...

Hur mår du nu?

• tovemaja

Denna vecka går vi in i v.13 och det är sista veckan jag "måste" dölja min Kalaskula! Snacks om att magen kom snabbt med andra barnet! Enorm skillnad, ser ut som jag gjorde i v.17 sist...

Tisdag nästa vecka är det ultraljud... Kul! Då blir det officiellt!!

• tovemaja

Lycka till! Kommer säkert gå jättebra! Har mitt imorgon, sista dagen i v.13!

Anonym (Ettan) skrev 2016-01-18 10:33:53 följande:

Idag ska vi på ul. Jag är nervös och har sovit som en kratta i natt. Hua...

Håller tummar och tår att liten mår bra och är där inne. Vågar inte riktigt tro min lycka innan jag fått det bekräftat.

Svar på tråden BF juli 2016