BF juli 2016
Angående. Cellprov som frågades om. Det skall ju göras var tredje år på oss kvinnor i "fertil" ålder. Och är det nu dags för din del (snart tre år sedan) så måste man göra det innan man är för långt gången i graviditeten för då kan resultatet bli missvisande. Jag gjorde mitt prov 28/9 och 2/10 kom sista mensen. Annars får man vänta tills barnet är fött och göra provtagningen då.
Läste om fler som var dåliga. Jag kämpar mot mitt hemska illamående (samma sak första graviditeten och då hjälpte inget). Har idag köpt postafen och seabands för barnmorskan tipsade om att försöka igen iallafall fall.
Igår skrev vi in oss och allt såg bra ut. Längtar tills man vågar tro ordentligt på graviditeten. Har haft jobbiga drömmar om att fostret vart skadat och att vi måste ta bort det. :(
De vill inte vara där och pilla i onödan, då risken för missfall KAN öka, de vet inte säkert - är vad läkarna sagt till mig.
Och de vill inte göra cellprover förrän ca 3-6 månader efter förlossning.
Så tycker att alla som är gravida, oavsett vecka ska informera provtagande läkare om detta innan provet tas. Jag som sagt har blivit nekad, 2 gånger.