Inlägg från: Isabellas2016 |Visa alla inlägg
  • Isabellas2016

BF juli 2016

Jag har bf 24/7 så nu snart inne på vecka 13:) äntligen! Vi har två missfall och tre år av försök bakom oss, så känns bra. Lyckades med första IVF försöket nu. Vi har velat gå på ultraljud varje vecka fom vecka 6 för att lugna oss. Den första gjorde Karolinska för att lämna oss över till mödravården. Sedan var vi på Mama Mia på inskrivningssamtal + bad om 2 extra ultraljud där. Sedan har vi bokat själv 3 gånger på två andra privata ställen. Helt gratis om du har högkostnadkort(eft ca 1100kr). Så googla fram gyn och boka tid, oavsett vad din mödravård säger. I Stockholm finns gott om bra ställen; Strandkliniken, Ultragyn Odenplan, Sergel City :)

• Isabellas2016

Hej,
    Är vecka 13.
    Magen har blivit så stor, speciellt på kvällarna efter kl 17. Hade så platt och smal mage innan, så syns tydligt nu. Känner mig hemskt fet, fast det är inte sant ;)
    Älskar klänningar, så behöver nog inte köpa byxor på ett tag om jag håller mig till klänningarna/ kjolar. Men hur tänker ni andra med bh? Brösten blivit så mycket större. Och har fått någon eksem också på vänstra sidan på nedre delen, så kan inte alls använda mina nuvarande bh just nu. Som tur är så är de ca 75B och fasta, men måste lösa det här med nya bh:ar snart. Har så mycket fina bh:ar så synd inte kunna använda dem nu. Hur har ni andra löst bh-köp? Hur tänker ni?

• Isabellas2016
    MalBa skrev 2016-01-09 23:12:48 följande:

Hej!  Väntar mitt andra barn i juli, (v13), storasyster är 3 år.

Jag investerade i två nya bh:ar första ggn jag var gravid. Hade sjukt ömma bröst och bad om hjälp i butiken att prova ut dem. Gick tillbaka till min vanliga strl efter grav + amning. Nu har jag fått användning för de större bh:arna igen!
    Tack för tipset! Ska gå redan idag och kolla vilken storlek jag har fått nu. Hoppas det blir inte för stor förändring i storleken under kvarstående halvåret och att man går tillbaka någorlunda samma storlek eft grav :)
  • Isabellas2016
    Moorii skrev 2016-01-10 01:11:03 följande:
    Jag hade läst tips om att man lika gärna kan passa på att köpa amningsbh när brösten börjar växa, så slipper man lägga pengar på två olika uppsättningar. Så köpte två mjuka och sköna, älskar dom! Mina bröst har bara blivit en storlek större än så länge, men hade c/d innan, så det får gärna stanna där :P
    Tack! Låter som bra idé. Ska prova amningsbh också! Har aldrig ens sett hur de ser ut. Verkligen en by värld. Någonting mjukt skulle vara så skönt just nu när de är så ömma
  • Isabellas2016
    Enlitentill skrev 2016-01-10 08:50:59 följande:
    Jag har kvar amningsbh från förra graviditeten och köpte nu en lite finare, utan bygel på Lindex. Kommer nog köpa någon fler amningsbh längre fram i graviditeten om brösten hinner bli större.
    Lindex mål nr ett idag :) mjuk bh-jakt is on!
  • Isabellas2016
    Maka94 skrev 2016-01-11 05:12:31 följande:

Idag är planen att berätta för chefen.. Det börjar bli alldeles för svårt att dölja.. Gruvar mig samtidigt som det ska bli skönt att slippa dölja :)

Stort lycka till! Härligt att kunna dela glada nyheterna! Vilken vecka är du i? Själv 13, men under om jag ska vänta 2-3 veckor till. Som tur är syns magen mest bara på kvällarna och mår bättre nu.
  • Isabellas2016
    tovemaja skrev 2016-01-11 05:43:58 följande:

Denna vecka går vi in i v.13 och det är sista veckan jag "måste" dölja min Kalaskula! Snacks om att magen kom snabbt med andra barnet! Enorm skillnad, ser ut som jag gjorde i v.17 sist...

Tisdag nästa vecka är det ultraljud... Kul! Då blir det officiellt!!

Kul att dela glada nyheterna! Jag har kub v 13 nu på torsdag. Vi ser framemot att berätta familjen och närmaste vännerna efter det :)
  • Isabellas2016
    Bobonico skrev 2016-01-12 16:59:13 följande:

Hej :)
    Jag har också bf i juli 25 är det beräknat mitt första jättenervös men så glad :)
    När är ni andra beräknade? ????????

26/7! Så kul :D
  • Isabellas2016
    Moorii skrev 2016-01-12 16:56:51 följande:

Samma här, bm bokade in rul.

Idag var vi på kub! Så underbart att se lilla pyret :) rörde armar och ben, svalde fostervatten och så. Allt såg jättefint ut, hade växt till 8,2 cm och är idag i vecka 15 (14+0). Risken var 1 på 2142, så låg risk! Nu ska bara magen börja växa :)

Grattis! Vilken härlig känsla d måste vara. Vi har kub nu på torsdag. Jag är så nervös inför den. Hoppas hoppas allt är fint.
  • Isabellas2016
    Bobonico skrev 2016-01-12 18:04:14 följande:
    Åh vad härligt :) är det första?
    Ja, första! :) en dag kvar till kub.
  • Isabellas2016

Yeeeeeei! Var igår på Mama Mia och gjorde kub. 1/20 000 risk och allting såg bra ut. Så tydligt allt var på stora skärmen:) vi fick en länk med en massa bilder och videoklipp på sms. Tänkte maila eller sms:a till familj och närmaste vänner när det är dags. Mannen kunde inte hålla sig utan berättade direkt till sin familj och grannen direkt.

• Isabellas2016
    b8897 skrev 2016-01-26 13:41:38 följande:

Hej!

Jag är nu i vecka 16 (15+0) och vågar fortfarande inte berätta för mina vänner att jag är gravid :( jag var på ultraljud vecka 13(12+0) och såg barnets tickande hjärta.

Men jag är ändå så fruktansvärt orolig för att få missfall.. :( pga detta så vågar jag inte berätta för mina vänner att jag är gravid.. Tänkte att jag skulle vänta till rul dvs v.20, men jag har gått upp i vikt 4-5kg redan och magen (som innan var platt) är uppsvälld och stor. Så jag tror att man redan nu ser på mig att jag är gravid..

Min oro för att mina vänner ska se att jag är gravid, ha gjort att jag inte träffat dem på flera månader snart :( och jag börjar känna mig riktigt ensam..

Imorgon har jag bestämt träff med två vänner och är så nervös!!

Finns det fler här som fortfarande håller graviditeten hemlig trots att man är i v.16 ?

Eller borde jag skippa min dumma oro och berätta för vännerna?

Förstår dig helt. Är i samma sitts själv:) är i v.15 nu. Vi har flera mf i bagaget och den här gången har jag velat hålla stora lyckan och glädjen till mig själv just nu. Bara ta det lugnt och inte prata samma saker med alla igen. De har vetat om längtan ändå i flera år, så vad gör några veckor till? Jag känner mig lugnare iaf. Ha inte bråttom att berätta om du känner stöd inifrån ett tag till :)
Svar på tråden BF juli 2016