Inlägg från: Nolejo |Visa alla inlägg
  • Nolejo

BF juli 2016

Hej!

Jag har också BF i juli så jag hoppas att jag kan få vara med här :).

Lider med er som har fått missfall Hjärta.

Jag är I v 12 och detta är mitt andra barn. Jag kommer ihåg det från förra gången att det är ett antal veckor som allt nästan känns som vanligt. Dvs om man bortser från att magen är mer svullen än som ogravid :). Är väl inte för inte det kallas för "spökveckor". Sen när man börjar känna buffar så blir det ju mer tydligt. Men bara för att det inte känns något så betyder det inte att det inte finns någon som växer och måt bra.

• Nolejo
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-17 13:15:41 följande:

Man kollar om man ligger riskzonen att få graviditetsdiabetes, har man diabetes i släkten så får man göra det 2 ggr annars behöver man förhoppningsvis bara göra det en gång :)

Man kan slippa göra det alls också :). Förra graviditeten var det inte ens prat om att jag skulle göra det. Vi har inte pratat om det nu heller så jag slipper nog.
  • Nolejo
    b8897 skrev 2016-01-26 13:41:38 följande:

Hej!

Jag är nu i vecka 16 (15+0) och vågar fortfarande inte berätta för mina vänner att jag är gravid :( jag var på ultraljud vecka 13(12+0) och såg barnets tickande hjärta.

Men jag är ändå så fruktansvärt orolig för att få missfall.. :( pga detta så vågar jag inte berätta för mina vänner att jag är gravid.. Tänkte att jag skulle vänta till rul dvs v.20, men jag har gått upp i vikt 4-5kg redan och magen (som innan var platt) är uppsvälld och stor. Så jag tror att man redan nu ser på mig att jag är gravid..

Min oro för att mina vänner ska se att jag är gravid, ha gjort att jag inte träffat dem på flera månader snart :( och jag börjar känna mig riktigt ensam..

Imorgon har jag bestämt träff med två vänner och är så nervös!!

Finns det fler här som fortfarande håller graviditeten hemlig trots att man är i v.16 ?

Eller borde jag skippa min dumma oro och berätta för vännerna?

Grattis till liten i magen! Säger som Tolotoli att kan det inte vara skönt med vännernas stöd? Och om de redan ser tror du inte de blir ledsna om du inte vill dela den stora nyheten med dem?

Det värsta som kan hända om man tar ut glädjen i förskott är att man var glad i onödan. Kram
Svar på tråden BF juli 2016