• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • mb222da
    iskräm skrev 2015-11-10 13:28:28 följande:
    Tror att det kan handla om att du är tidigt i graviditeten. Hade en kompis som testade flera dagar första veckan och fick olika besked. Det visade sig sedan att hon var gravid. Hoppas du har samma tur. Själv har jag bara testat en gång. Kommer nog inte göra något mer, hade jag fått ett negativt hade jag också reagerat som du! 
    Okej, det kan mycket väl va så. Jag hoppas att det bara beror på det. Jag tror du gör rätt, det bästa är nog bara att vänta så visar det sig. Men man är ju så ivrig för man vill så gärna. Håller tummarna för oss alla!
  • mb222da
    Väntande skrev 2015-11-10 13:51:30 följande:

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

Bilden syns tyvärr inte. Men då kan det fortfarande bero på att hormonet inte är så stark än. Hoppas hoppas!
  • Väntande

Jaaaa men alltså jag tänkte bifoga bilden för att visa hur svagt jag hade trots att jag fick 1-2 veckor och att det stegrat men väldigt sakta, hehe! Jag är positiv så länge mina tester inte börjar visa svagare än vad de varit.

Däremot så börjar jag bli väldigt otålig! När vi började försöka så tog det jätte lång tid innan vi blev gravida, sen var jag gravid 3-4ggr på ett helt år som slutade i mf och ett ma. Jag var gravid nästan heeela det året! Jag har ju hunnit gå igenom det så många gånger, att vänta på å få berätta, köpa saker etc. Ligger åter igen å glor på barnvagnar å bebiskläder! Sambon är mer "vi väntar å kolla sånt, man vet ju aldrig", men det känns som att jag aldrig ens hinner få chansen! Snart kommer jag börja handla saker i smyg ...

• iskräm
    Väntande skrev 2015-11-10 15:38:56 följande:

Jaaaa men alltså jag tänkte bifoga bilden för att visa hur svagt jag hade trots att jag fick 1-2 veckor och att det stegrat men väldigt sakta, hehe! Jag är positiv så länge mina tester inte börjar visa svagare än vad de varit.

Däremot så börjar jag bli väldigt otålig! När vi började försöka så tog det jätte lång tid innan vi blev gravida, sen var jag gravid 3-4ggr på ett helt år som slutade i mf och ett ma. Jag var gravid nästan heeela det året! Jag har ju hunnit gå igenom det så många gånger, att vänta på å få berätta, köpa saker etc. Ligger åter igen å glor på barnvagnar å bebiskläder! Sambon är mer "vi väntar å kolla sånt, man vet ju aldrig", men det känns som att jag aldrig ens hinner få chansen! Snart kommer jag börja handla saker i smyg ...

Du får tänka såhär att ditt barn har väldigt tur som är så efterlängtat. Tycker du ska gå och smygköpa lite hihi.

Själv har jag dock väldigt svårt för sådant. Vågar inte tro och hoppas för att jag inte vill bli besviken. Önskade att jag var lite mer optimistisk, det är ju betydligt roligare. Det är ungefär som den utlandsresan jag nyss var på...de jag åkte med hade längtat mycket mer, funderat och läst på. På ett sätt får de nästan dubbelt så mycket upplevelse som jag. Själv hade jag knappt hunnit reflektera och plötsligt var resan slut...
  • annacnummertre

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

• Bjoork

Plussade idag, BF juli 2016.
    Födde en son för 9 veckor sedan så kom som en chock denna graviditeten.

• annacnummertre
    anna89 skrev 2015-11-10 17:19:26 följande:

Jag plussade också idag, BF2016 i juli första barnet!

stort grattis :D
  • Eemmmmaa86

Äntligen! 10e försöket efter ett missfall tog sig tillslut! Väntar nu nummer tre i skaran och det känns så underbart... :) En Julibebis känns så mysigt!

• springa
    Bjoork skrev 2015-11-10 17:16:36 följande:

Plussade idag, BF juli 2016.
    Födde en son för 9 veckor sedan så kom som en chock denna graviditeten.

Stort grattis! 

Jisses, det blir tajt! :D 

anna89 skrev 2015-11-10 17:19:26 följande:

Jag plussade också idag, BF2016 i juli första barnet!

Grattis och välkommen! 

Eemmmmaa86 skrev 2015-11-10 17:26:45 följande:

Äntligen! 10e försöket efter ett missfall tog sig tillslut! Väntar nu nummer tre i skaran och det känns så underbart... :) En Julibebis känns så mysigt!

Stort grattis! 

annacnummertre skrev 2015-11-10 16:47:57 följande:

ni som har barn sen tidigare, hur ska ni göra med barnvagn? min minsta är ju tre, kommer vara fyra när bebis kommer... han åker ganska mycket vagn än, min stora tjej går eller cyklar.
    vill köpa en singelvagn till lilla bebis, har kollat på en kronan, för jag orkar inte köpa en helt ny syskonvagn...den syskonvagn vi har nu är bara sitt. 
    tycker syskonvagnar är så meckigt egentligen.

Vår tjej sitter fortfarande i vagn. Är ju bara 2,5 så det får bli en syskonvagn. 

Får lite dåligt samvete nu över att jag envisades om att vår son skulle kunna gå själv när hon föddes och han var 3,5 år. Köpte iofsig ståbräda till hennes vagn och han har alltid varit en hurtig liten löpare men inser nu i efterhand att han säkert hade behövt få sitta ibland något år till. 

Svar på tråden BF juli 2016