Inlägg från: MålaMittHjärta |Visa alla inlägg
  • MålaMittHjärta

BF juli 2016

Mymlann skrev 2015-12-14 09:46:19 följande:

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

Men hur kan de konstatera MA så tidigt när det är för tidigt att se något ?! Jäkla tur du fick ett extra vul (vilken man inte borde be om vid ma utan borde vara rutin ) och fick se ett tickande hjärta <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Igår fick vi se vår lilla bebis på ul i v 11+1 :) Helt underbart att se en liten räka som sprattlar, nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli <3

• MålaMittHjärta
    Enlitentill skrev 2015-12-15 12:30:25 följande:
    Vad skönt. : )
    Ja, var en magisk känsla att se bebisen sprattla där inne :) Längtar till att få känna sparkar och till RUL :)
  • MålaMittHjärta
    Mymlann skrev 2015-12-15 13:54:08 följande:
    Veckan innan såg de ju ett litet embryo och anade hjärtaktivitet, förra veckan menade dom att det hade tillbakabildats eftersom dom inte hittade någonting förutom "rester", men i själva verket gömde sig bara Kotten. Tror att det är standard med extra ul så här tidigt på många ställen men inte där jag bor, så glad att jag litade på magkänslan som sa att jag ska dubbelkolla
    Okej, trodde du bara gjort ett. Men skönt det slutade bra :) , var med om ett  ma i somaras och önskar inte det till någon!
  • MålaMittHjärta
    moja skrev 2015-12-16 09:14:40 följande:

Har haft lite ont i magen, fick tid till mv för kontroll...fick se en levande liten skatt <3 tack gode Gud! Lycka :D :D

Vilken lycka <3
  • MålaMittHjärta
    MammaTillBäbis skrev 2015-12-17 17:28:12 följande:

Härligt att det ser så bra ut för många som fått kika.

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

Detta är min tredje graviditet med (förhoppningsvis) andra barnet och är i v 11+4, min magen var väldigt svullen runt v 9-10 men tycker det har lagt sig lite även om jag är lite mer svullen på kvällarna.
    Men tror snart att det börjar synas rejält...
  • MålaMittHjärta

Började igår känna av lite ilningar vid blygdbenent och lite ont i höfterna när jag korsade benen när jag låg i sängen för att sova. Låter det som att foglossning är på G ? Hoppas verkligen inte att den redan är på g :/

• MålaMittHjärta
    Anonym (Ettan) skrev 2015-12-19 14:34:50 följande:

Min bm sa att stickningarna i höfter och ljumskar beror på att ligamenten som livmodern sitter fast i tänjs ut. Och då kan det göra ont i vissa rörelser eller hastiga rörelser.

Det låter nog lite troligare, känner av en hel del växtvärk i magen. Går in i v 13 (12+0) imorgon, tycker denna graviditet går fort :)
  • MålaMittHjärta
    Tomtemor skrev 2015-12-20 18:07:11 följande:

Jag ska på inskrivning på tisdag. Kommer då vara i v12 (11+2). Är inte det sen inskrivning? Jag minns inte när jag var där med första barnet..

Jag har inskrivning den 28 på måndag är i v 14 (13 + 1) skulle egentligen haft inskrivning nu i fredags men bm var tvungen att ändra tiden. Tror det funkar bra ändå.
  • MålaMittHjärta
    Gabbbban skrev 2015-12-21 20:32:56 följande:

Hej. Jag heter Gabriella jag och min fästman väntar vårt första barn. Har Bf den 2/7
    Är i v.12+2.
    Vi har kub på onsdag och är väldigt nervös. 
    Äntligen får vi veta om det är någon där inne (Kenta) arbetsnamnet Skrattande

Då har vi samma bf :)
Svar på tråden BF juli 2016