BIM-DECEMBER
Hej, ny i tråden! Har redan flera barn (haha, man vet att det är många när man referera till dem som en bunt) men hoppas på och längtar efter en sista bebis.
Tog ut min hormonspiral för två månader sedan, förra gången jag gjorde det fick jag normala menscykler direkt men den här gången är det knepigare. Tog ut spiralen på dag 10 i cykeln och fick mens dag 30, som vanligt. Hade en sparsam mens trots spiralen. Loggar allt i min mensapp, och enligt den skulle nästa cykel vara hela 40 dagar!? Crazy tänkte jag men det visar sig stämma. Är idag på 41 utan mens.
Hade tecken på ÄL runt dag 30-32, och brukar ha en lutealfas på 10 dagar. Tog ett test imorse, alltså cirka 8-10 dagar efter ÄL, kanske lite tidigt och ja det var ju negativt som sjutton. Har symptom, som jag inte brukar ha. Huggliknande känsla i livmodern, molvärk och just nu lite illamående.
Hoppas få vara med i diskussionen! Funderar just nu på om det ens är lönt att testa imorgon igen, visst krävs det 48 timmar för att HCG ska fördubblas? Om inte mensen kommer är det bäst att vänta till i övermorgon?
Bonsufråga: har ni erfarenhet av att livmoderstappens position säger något om en ev grav? Min livmodertapp verkar ändra sig under dygnet, högre på morgonen och lägre på eftermiddagen, vet inte om jag ens ska bry mig om att känna på den. :D