• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2024-08-21 17:34:27 följande:

Välkommen tillbaka Nandez. Jag började undra vart du hade tagit vägen. 😀

Tack😀 Varit lite krasslig
  • fultextad användarhandbok
    Nandez skrev 2024-08-21 18:50:09 följande:
    Tack😀 Varit lite krasslig
    Hoppas att du är bättre nu!

Jag har läst en bok av författaren Stephen King som heter Eksyneiden jumala, det blir de vilsnas gud på svenska. Den verkar heta Flickan som älskade Tom Gordon på svenska. Den handlar om Trisha som går vilse när hon viker av från leden som hennes storebror och mamma vandrar på, för att slippa höra deras gräl. Hennes kamp med och mot vildmarken berättar om mod, uppgivenhet och förtröstan. Hon har sin freestyle och lyssnar till basebollmatcher där hennes favorit Tom Gordon spelar. Så småningom blir mottagningen svag. Någonting rör sig där ute, de vilsnas gud.
  • Nandez
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-21 20:27:34 följande:
    Hoppas att du är bättre nu!

Jag har läst en bok av författaren Stephen King som heter Eksyneiden jumala, det blir de vilsnas gud på svenska. Den verkar heta Flickan som älskade Tom Gordon på svenska. Den handlar om Trisha som går vilse när hon viker av från leden som hennes storebror och mamma vandrar på, för att slippa höra deras gräl. Hennes kamp med och mot vildmarken berättar om mod, uppgivenhet och förtröstan. Hon har sin freestyle och lyssnar till basebollmatcher där hennes favorit Tom Gordon spelar. Så småningom blir mottagningen svag. Någonting rör sig där ute, de vilsnas gud.
    Tack😀

Låter spännande 😀
  • Aniiee

Just nu läser jag en tegelsten..... Eller "Ringaren i Notre Dame", som den också kallas.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-09-26 22:03:53 följande:

Just nu läser jag en tegelsten..... Eller "Ringaren i Notre Dame", som den också kallas.

Det är en väldigt hemsk bok på många sätt, men bra 😱
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2024-09-26 22:37:02 följande:
    Det är en väldigt hemsk bok på många sätt, men bra 😱
    Absolut. Det är därför jag bara läser den en gång var 5 år eller så.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-09-27 01:37:28 följande:
    Absolut. Det är därför jag bara läser den en gång var 5 år eller så.
    Förstår det! För mig var det tre år sedan, så det är väl dags snart igen 🥹
  • Eurydike

Nu, mitt i natten, läste jag Flugan. En kort liten novell som handlar om döden. Eller om livet. Eller om döden. Eller om livet. Ja, jag kan fortsätta så i en evighet, för novellen handlar både om livet och döden. En händelse har skett i det förflutna och en händelse sker i nutid. Den handlar om att känna maktlöshet inför det som sker och om att ta makten i egna händer och leka Gud. Det är en minimalistisk novell som jag kommer att minnas.

• Aniiee

Jag har läst klart Maze Runner idag. Den ska nu bytas ut mot Tales from the Perilous Realm av JRR Tolkien.

Jag ska också börja läsa om Nightrunner-serien. Annars har jag mest korrläst mina egna skriverier på sistone.

Svar på tråden Vad läser ni just nu?