Vad läser ni just nu?
Ska börja läsa Pappaklausulen av Jonas Hassen Khemiri.
Ska börja läsa Pappaklausulen av Jonas Hassen Khemiri.
A noble radiance av Donna Leon. I en sömnig italiensk småby gräver man upp en trädgård och upptäcker ett lik. Liket har en ring med symbolen för en rik venetiansk familj, och deras son kidnappades för några år sedan. Fast så enkelt lär det ju inte vara för då blir det ju inte mycket till spänning ;)
Jag håller fortfarande på med samma bok, det har varit både vab och egen sjukdom som gör att man inte riktigt orkar med men jag har kommit ungefär halvvägs nu. Jag väntar på att nåt mer ska hända, det känns inte som att de riktigt har löst alla knutar än, förutom att så klart komma fram till mördaren.
Igår påbörjade jag en ny bok, och det är så roligt för jag vet redan att den kommer att vara bra :) Boken heter "En cirkel av sten" och är skriven av Elly Griffiths. Det är den senaste i en lång rad böcker (elfte) om arkeologen Ruth Galloway som ofta samarbetar med polisen Harry Nelson för att lösa mord. Jag har läst alla i serien.
Man har hittat en cirkel av sten under arkeologiska utgrävningar, i mitten har man hittat ett lik från nutiden. Det är en prepubertal flicka. Nelson får mystiska brev från en hemlig avsändare, i samma stil som brev han fick för 20 år sedan, men den avsändaren är död, bränd på bål, Ruth såg det med egna ögon. För 10 år sedan dog andra prepubertala flickor. Finns det några kopplingar mellan allt det här? Ruth och Nelson är båda övertygade om att det inte finns något som heter oskyldiga sammanträffanden.
Nu har jag läst klart En cirkel av sten, så nu är det dags att hitta en ny i bokhyllan! Det känns alltid lite sorgligt när man lägger ifrån sig en riktigt bra bok.
Inte börjat på någon ny ännu