Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Hur ser ni på flaskmatning?

Jag flaskmatar mitt barn på tre veckor. I början var det tänkt som ett komplement till amningen, men nu är det den huvudsakliga matningsmetoden. Den enda nackdelen jag har sett är just omvärldens syn på, och ord om, det hela. Visst, man skäms (av någon anledning), men man måste få göra vad man kan för att må så bra som möjligt. Jag övergick till flaska just för att jag inte mådde bra av amning och vips så hade jag en ångest mindre i denna blues eller depression eller vad det än är jag dras med.

• Iowhannah
    Rani skrev 2015-11-06 15:53:54 följande:

Finns inget att skämmas för. Min erfarenhet säger att det bara är här på nätet spm folk tycker det är märkligt med flaskmatning. I verkliga livet har folk annat att bry sig om. Ingen har då någonsin sat något till mig i a f. Det var bara vårdpersonalen som var lite skeptiska i början. Men när jag förklarat läget har de varit förstående och menat att flaskmatning är ett bra val för mig. Det verkar det vara för dig också!

Det är väl mest vårdpersonalen jag har pratat med gällande matning av mitt barn, men jag upplever det som att bvc-sköterskorna är mer öppna för flaskmatning än vad de var på bb, neo och mvc. Vi ska på första bvc-besöket på måndag och då ska jag försöka förklara hur jag känner. Antagligen kommer hon också tycka att det viktigaste är att vi båda mår bra och att mitt val känns rätt för oss. Hoppas det.
Svar på tråden Hur ser ni på flaskmatning?