Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Hur ser ni på flaskmatning?

Rani skrev 2015-11-05 23:33:51 följande:
    Går utmärkt att diska flaskorna i diskmaskinen. Vatten behöver inte kokas om man har kommunalt. Man lär sig på två försök hur många sekunder i mikron som krävs för att det ska bli rätt temp. Vatten i flaskan, mikra, pulver, skaka. Tar då inte längre tid att fixa ersättning än att knäppa upp blusen och sätta sig bekvämt. Jag skulle säga att ersättning är mycket smidigare än en trasslig amning. Dessutom kan man ge flaska ute som inne utan att frysa på vintern/hösten. Plus att man kan dela med pappan på matningarna. Finns många fördelar också med andra ord.
    Stämmer verkligen inte! Fixa ersättning tar mig ca 8 minuter på natten. Fixa bröstmjölk 8 sekunder. Den korta period jag gett ersättning tyckte jag det var struligt. När jag lyckades fasa ut ersättningen blev allt lättare.

Gillar inte heller att barnet sover så tungt av ersättningen.
  • Kattflickan

Jag har också hört att man inte ska ha i pulvret innan man värmer vattnet. Hörde det från en barnmorska, men det var ca 2,5 år sen.

• Kattflickan
    annasv1980 skrev 2015-11-09 16:44:49 följande:

Det framgår exakt på förpackningen hur tillredningen ska gå till. Man behöver inte gissa. Är man ängslig kan man köpa färdiga tetror men det blir väldans dyrt.

Tack men jag vill inte använda ersättning så det behövs inte. Vidareförmedlade bara den info jag fick på BB för 2,5 år sen.

Med min son använde jag bara ersättning på BB och tetror de första dagarna jag kom hem, sen fasade jag ut ersättningen.
Svar på tråden Hur ser ni på flaskmatning?