Inlägg från: Majbjörn |Visa alla inlägg
  • Majbjörn

Positiva junibebisar 2016

Hej! Väntar första barnet runt den 23e juni! :) Är just nu i v 6+6 . Väldigt oplanerat men välkommen ändå! Även om jag har väldigt svårt att få in i huvudet att jag faktiskt är gravid.

Var hos BM i måndags på information. Och ska dit igen nu på måndag för inskrivning, blodprov och ett görsök att lyssna på hjärtat eftersom vi inte har tillgång till varken UL eller VUL här ute i ingenstans där jag bor. :)

Mår som vanligt bortsett från att jag är sjuuuuuukt trött. Sov typ 13 timmar i sträck i natt. Och har ändå fått ta några powernaps. ;) Och sen blir jag hungrig väldigt ofta och måste äta många små mål för att inte svälta ihjäl. xD

• Majbjörn
    111110 skrev 2015-11-29 17:05:59 följande:

Hallå alla gravida ?? Jag hoppar in med er jag, väntar andra barnet som är beräknad den 25 juni(hoppas jag) om jag räknar på första dagen av sista mensen. Så idag gick jag in i v11. 10+0 ?? Så bara 1 vecka kvar innan man kan pusta ut rejält.

Ooh är det redan i v 11+0 (12) när man kan "pusta ut"?? . Jag är i 10+2 idag och trodde det var först på v 12+0 (v13) vore ju görskönt om det är redan nu på fredag, för jag håller på och bli KNÄPP av oro för missfall. >
  • Majbjörn
    111110 skrev 2015-11-29 19:44:30 följande:

Eller ja du har ju rätt, när man kommit till v12 och passerat så minskar risken för missfall... Jag är oxå sjukt orolig, har försökt få tid för att göra ett tidigt ul för att minska oron men icke sa nicke, jag får gott vänta tills RUL och det är inte förrän i slutet av januari

Tusan också. Hade hoppats att jag hade fel.

Ja, samma här. I början av februari ska jag iväg. Känns så sjukt avlägset. Men nästa torsdag ska vi försöka lyssna på hjärtat med nån liten apparat. Vi testade redan för två veckor sedan , men då hördes det inget. Håller tummarna för att det funkar den här gången. Har så få symptom att jag börjar tro att jag inbillat mig graviditeten. :P
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016