• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Cfmilla

Äl+14 idag, dvs borde vara bim!? Men inga tecken alls på mens. MEN kan ha bim på onsdag också, då mina cykler vart lite tokiga. Köper test idag och kollar... Har ju känt mig lite gravid, men men...

• smulan12

1 vecka efter bim kom mensen. Varit öm i tuttarna i 3 veckor nu o känner frustrationen i kroppen nu. Andra gången mensen bråkar med mig på 3 månader. Säger snart upp mig! :p inte lätt o veta när äl är nästa gång heller när det spökar såhär..

• Cfmilla

[quote=76235214][quote-nick]smulan12 skrev 2016-01-16 11:49:28 följande:[/quote-nick]1 vecka efter bim kom mensen. Varit öm i tuttarna i 3 veckor nu o känner frustrationen i kroppen nu. Andra gången mensen bråkar med mig på 3 månader. Säger snart upp mig! :p inte lätt o veta när äl är nästa gång heller när det spökar såhär..[/quote

Usch jag vet hur det är! Också haft bråkande cykler. Hoppas att den reder ut sig snart. Jag kör med äl-tester, men en gång mensen slutat i princip, bara för att få någon rätsida på när äl är. Det är dyrt, men får hoppas att man slipper det snart! Kram på dig

• smulan12
    Cfmilla skrev 2016-01-16 13:10:39 följande:

[quote=76235214][quote-nick]smulan12 skrev 2016-01-16 11:49:28 följande:[/quote-nick]1 vecka efter bim kom mensen. Varit öm i tuttarna i 3 veckor nu o känner frustrationen i kroppen nu. Andra gången mensen bråkar med mig på 3 månader. Säger snart upp mig! :p inte lätt o veta när äl är nästa gång heller när det spökar såhär..[/quote

Usch jag vet hur det är! Också haft bråkande cykler. Hoppas att den reder ut sig snart. Jag kör med äl-tester, men en gång mensen slutat i princip, bara för att få någon rätsida på när äl är. Det är dyrt, men får hoppas att man slipper det snart! Kram på dig

Riktigt drygt. Det tråkiga är att jag typ aldrig har haft krabb med mensen innan o nu har det gjort det ett par gånger på kort tid.
    Jag är lite mot o köpa äl-test. Svårt som det är o försöka koppla bort o slappna av o låta det sköta sig självt. Så jag hade nog haft svårt o släppa fokus på dom. :p
    Försöker tänka att vi får försöka ha kul, att det kommer när det kommer, men det är fasen inte lätt. :p längtar ju som en tok.
  • elena-mikaela

Ush vad jag är trött på min kropp... Denna månad hade jag lite mer synliga positiva tester på ÄL +7-ÄL+9 dock på ÄL+11 var det borta och tempen gick ner på ÄL+11. Igår kändes det som att mensen skulle dyka upp inom någon timme det var obehagligt i kroppen då man frös och hade värk i ljumskar och magen.. Idag på ÄL+13 tempen hoppade upp igen men jag har redan gett upp och väntar mens imorgon. 
    ÄL+10- 37.04
    ÄL+11-36.66
    ÄL+12- 36.75
    ÄL+13-37.04
    Så såg det ut... Även om en gnutta hopp finns kvar så minne av fina plus strecket på morgonurin på ÄL+10 och sedan helt blankt på ÄL+11 ger inga chanser:( Konstigt den här gången att det bukar visa svagare med varje dag men inte försvinna tvärt så där. Men men...en till kemisk grav säkert. Önskar i alla fall lycka till er andra..

• My102

Vad tror ni? Kommer ÄL ske imorgon eller måndag?

Jag har aldrig fått ett starkt positivt på graviditetskollens stickor :/'

• elena-mikaela
    My102 skrev 2016-01-16 14:55:53 följande:

Vad tror ni? Kommer ÄL ske imorgon eller måndag?

Jag har aldrig fått ett starkt positivt på graviditetskollens stickor :/'

Det ser ut att stegring är på G. Så du måste kolla nu imorgon om den blir starkare... och När du ser att den är starkare gör tester oftare. Jag brukar då göra 3 ggr om dagen för att inte missa stegring. Bra att ha koll på temp och flytningar i samband med det.
    Hur brukar dina se ut under ÄL? Du kan ske missar stegring? En gång jag har fått stegring 22:00  då kl 18:00 det var negativt och på morgon efter var negativt med.
  • nepe
    Cfmilla skrev 2016-01-16 11:27:10 följande:
    Men åh!!! Stackars fy va jag tycker synd om dig. Us jag hoppas att det funkar sen iaf!
    tack<3
  • My102
    elena-mikaela skrev 2016-01-16 15:39:32 följande:

Det ser ut att stegring är på G. Så du måste kolla nu imorgon om den blir starkare... och När du ser att den är starkare gör tester oftare. Jag brukar då göra 3 ggr om dagen för att inte missa stegring. Bra att ha koll på temp och flytningar i samband med det.

Hur brukar dina se ut under ÄL? Du kan ske missar stegring? En gång jag har fått stegring 22:00  då kl 18:00 det var negativt och på morgon efter var negativt med.

Tack för svar :) jag har ser en stegring nu, har testat sen i onsdags :) så det verkar vara på G. Jag har tagit tempen igår morse och idag morse, ska fortsätta med det :). Men jag har bara ett ÄL test kvar :/ så jag tar det imorgon sen får se om det märks nåt på tempen. Jag har oftast fått slut på stickor och testat kring den perioden som jag bör få ÄL men det har aldrig hänt att jag har prickat in den..har oregelbunden mens.

Ökar tempen innan ÄL eller är det enbart efter ÄL som man ser en stegring som kan tyda på att ÄL har varit?
  • Lilla Luna

Kramp och molvärk nere i tjejmagen. Men mest på vänster sida. Trodde mensen kom tidigare idag. Men icke. BIM+1/BIM+2

Svar på tråden BIM januari 2016