• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • lillverra
    HCS skrev 2016-01-10 20:23:44 följande:

Stort grattis! !!

Tack snälla
  • Blomman94

Hej tjejer, kan ni hjälpa mej lite?

Har regelbunden mens, skulle få mens 27 december.
    Fick spotting den 27, 29 kom mensen.
    Ska jag räkna mensens första dag från den 27 eller 29?

Räknar jag från den 27 december ska jag ha äl idag, men har testat enda sedan i onsdags med clearblue o dom är negativa :(

• misslina
    Blomman94 skrev 2016-01-10 21:05:27 följande:

Hej tjejer, kan ni hjälpa mej lite?

Har regelbunden mens, skulle få mens 27 december.
    Fick spotting den 27, 29 kom mensen.
    Ska jag räkna mensens första dag från den 27 eller 29?

Räknar jag från den 27 december ska jag ha äl idag, men har testat enda sedan i onsdags med clearblue o dom är negativa :(

Räkna från när du börjar blöda ordentligt! Alltså från den 29
  • Blomman94
    misslina skrev 2016-01-10 21:25:40 följande:
    Räkna från när du börjar blöda ordentligt! Alltså från den 29
    Tack snälla för att du tog dig tiden att svara! :)
  • Cfmilla
    lillverra skrev 2016-01-10 19:37:03 följande:

Tack. Jag kan inte fatta det. Nu kommer all oro. Nu måste jag ju skärpa mig med mina matvanor. Slarva på sistone och typ levt på mjölk och flingor ^^ men det går ju inte nu då jag har ett frö inom mig.Tack. Ja verkligen. Var ju ett leende direkt jag såg testet. Men med skräckblandad förtjusning. Då man blir orolig för missfall. Men aldrig varit med om det tidigare. Men varit slarvig med maten på sistone som jag skrev ovan. Men nu blir det mycket frukt och grönt från och med nu. Iaf frukt.Åh hoppas hoppas. Så kanske vi kan skapa en tråd för alla som blivit gravida i januari så vi kan följas åt.

Grattis!!!!!!!!!
  • lillverra
    Cfmilla skrev 2016-01-10 23:29:24 följande:

Grattis!!!!!!!!!

Tack :)
  • Hansson88
    HCS skrev 2016-01-10 20:26:07 följande:

Bim på tisdag. Äl+10 idag. Fick svagt svagt streck idag på stickan. I morgon blir det cb. Håll tummarna!

Hej! Hur går det??!!!
  • vanjastina

Äl +4, dagarna går ju sååå segt ;p När skulle man kunna ana något på en sticka tro? Äl +9 kanske? Tror inte att jag kan hålla mig längre än så, haha.

• Hansson88
    vanjastina skrev 2016-01-11 07:48:42 följande:

Äl +4, dagarna går ju sååå segt ;p När skulle man kunna ana något på en sticka tro? Äl +9 kanske? Tror inte att jag kan hålla mig längre än så, haha.

Jag plussade på äl+8. :)
  • SSK13
    vanjastina skrev 2016-01-11 07:48:42 följande:

Väldigt individuellt skulle jag säga. Vad jag sett på familjeliv så verkar vissa fått svagt streck på ÄL + 7 redan. Men går man efter de graviditetstest som är jättekänsliga så är det tidigast ÄL + 10. Men predictor early säger sig kunna  vissa upp till sex dagar före (icke)förväntad mens, har man då en lutealfas på 14 dagar är det ju på ÄL + 8 man skulle kunna ta det testet.

Personligen tycker jag det känns tidigt att testa innan ÄL + 10, och det är också tidigt. Jag tog cb plus och fick neg Äl + 10 men pos ÄL + 14. Så jag tror inte jag kan plussa så jättetidigt även om det såklart skiljer sig från graviditet till graviditet :)

Men jag ska inte hymla om att mina spända bröstvårtor nu på ÄL + 7 inte gjort mig testsugen ;)
Svar på tråden BIM januari 2016