• NessaS

*~ BF MAJ 2016 ~*

Ja har skapat en tråd till oss blivande majmammpr för ett bra tag sedan, men här är mer action haha så hoppar in här, om jag inte redan gjort det tidigare (denna glömska under graviditeten är ju inte att skoja om hahahahaha)

BF 5/5 (idag 15+3), mitt andra barn, är 31 år och min dotter är 4 år.

Har kräkt en gång denna graviditet och det i samband med att jag var sjuk. Förra graviditeten hänge jag på toan mkt oftare, fast inte alls så farligt som vissa av er har det nu..

Hade foglossning tidigt förra gången och den har kommit med stormsteg denna gången med :( Bältet hjälpte ju inte alls förra gången, får väl prova det nu ändå och se om det lindrar nåt. Jag har åtminstone inte ett svårt fysiskt krävande jobb nu (lärare) som förra gången (usk), då fick ja va hemma i princip halva graviditeten för jag kunde inte jobba kvar där..

Har RUL 14/12!!! Längtar så!

• NessaS
    Ruter skrev 2015-11-26 21:16:13 följande:

Med sonen började magen inte synas förens i v.25. Kunde ha mina vanliga jeansbyxor fram till förlossningen, åkte till och med in till förlossningen i mina jeans från innan jag blev gravid så är ju väldigt individuellt. Känner mig redan mycket tjockare än med sonen trots vikrnedgången..

Har du gått upp 30 kg efter förlossningen med sonen för att du ska känna dig fetare nu trots viktnedgången???? Tycker delbar lite konstigt..

Hursom....själv har jag redan gått upp 10 kg (v 18), har foglossning (igen -hade det med första med) vilket gör att gymmet är Off limits för mig :'( Sjukt jobbigt! Får ju inte heller powerwalka, vilket jag också brukade göra!! Nej, äter inte mer än normalt...äter mer frukt än vanligt dock..Men med ettan gick jag upp 28 kg under hela graviditeten så hoppas iaf jag inte går upp.mer ön 10 kg till nu resten av tiden! Hahahahhaha
  • NessaS
    Ruter skrev 2015-11-26 22:40:01 följande:

Ee vad pratar du om? Efter sonen gick jag ner till samma vikt som innan jag blev gravid med han, vart har du fått ifrån att jag skulle gått upp 30 kg efter förlossningen med han?

Läs mellan raderna, det var sarkasm då du skrev att du känner dig tjockare ;)

Tar ni reda på kön? Någon som gjort ultraljud?
  • NessaS
    vemvet2015 skrev 2015-11-27 17:38:47 följande:

Jag har BF 5 maj, och rul den 8/12, längtar! Jag var sjukskriven under 5 veckor i början av graviditeten pga illamående och kräkningar, nu har det blivit bättre. Har dock varit sjukskriven även de senaste två veckorna, för ryggsmärta som gör att det inte går att sova mer än ett par timmar i taget. Börjar bli bättre nu så jag hoppas kunna jobba i nästa vecka.

Jag känner inga fosterrörelser än, men vill gärna känna dem snart. Känns fortfarande overkligt att det finns en bebis därinne, även om jag sett den på ultraljud och det putar ut en mage.

Det är min första graviditet, och jag bekymrar mig för förlossningen. Rädslan är inte helt logisk, men känslan blir ändå densamma. BM kommer remittera mig till nåt ställe där man får samtal etc, men det blir inte förra efter vecka 35. Någon annan som har funderingar kring detta?

Va kul, vi har samma BF datum :)
  • NessaS
    eborgander skrev 2015-11-30 21:41:39 följande:

Bf 26 maj, 32 år, barn nr3 - pojke 2007, flicka 2010 - bor utanför Kristianstad, Skåne.

Har inte känt nga rörelser än, men har varit på UL i v.14 för att fastställa hur långt in i graviditeten jag var. Underbart! Ser nu fram emot RUL den 28 dec.

Länge sedan sista grav. men trots det har jag fått fogbekymmer redan...för övrigt mår jag helt ok. Lite förstoppad, annars bra, vilket är härligt!

Jag har en flicka född 2011 och bor i Kristianstad, va kul med flera kstadsbor här :) BF 5/5 :) rul 14/12
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*