Inlägg från: 3skruttar |Visa alla inlägg
  • 3skruttar

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej på er alla!!
    Jag hoppar in här om ok :) Jag väntar mitt 3:e barn, har bf 13/5. Har varit hos BM 2 ggr i hittills (i v 13 och 16) och fått lyssna på lilla hjärtat, så mysigt. Är det någon som vet vad det blir än? Vi har tid för RUL den 14/12 längtar såååå :)

• 3skruttar

Hej igen! :)
    Jag tror jag har känt bebis lite grann i ca 2 veckor nu, sen v.14, känns mysigt men det är ju inte så tydligt.
    Vi vet redan vad det blir :) gjorde ett NIPT test i v.10+3 och valde att reda på könet då.
    Jag har fått hemmoröjder vid mina 2 tidigare graviditeter. Men det är ju ganska lätt att se när du torkar dig vad det kommer ifrån torka bara där bak eller bara där fram. Och om det kommer i samband med hård mage så borde det ju verkligen vara det. Men förstår att du blir orolig blev jag oxå första gången jag fick det. Hoppas det är det och inget annat.

• 3skruttar

Hej,
    Truzz, håller med, jag oroar mig oxå hela tiden. Så glad att jag fick komma till BM i måndags och lyssna på lilla hjärtat. Då blir man lite lugn. Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har fortfarande superkonstig smak i munnen främst efter jag ätit.
    Var bor ni andra? Jag bor i Nacka, Stockholm.

• 3skruttar
    Sand01 skrev 2015-11-26 09:03:08 följande:

Hej, hoppar in här tänkte jag. Bf 3 maj, tredje barnet. Kände den lille för ett par veckor sedan så v 15+ någonting.

Jag har RUL nästa torsdag så nu springer jag bara och väntar. Försöker fokusera på jobbet och barnen men nu vill man bara in och få se sin lilla :)

Kul att det är ditt 3:e barn oxå :) hur gamla är de 2 andra barnen? Mina kommer vara 6 och 9 när bebis kommer :)
  • 3skruttar
    mariamilena skrev 2015-11-26 10:00:18 följande:

Hej allihopa!
    Kul med denna grupp :) Jag är 26 år gammal och väntar mitt första barn och är i v16 (15+4) efter att ha kämpat och krigat många år pga min endometrios. Är väldigt orolig hela tiden för allt möjligt som kan hända med bebisen så känns skönt att skriva av sig här. Vill passa på att fråga, ni som varit hos BM och lyssnat på hjärtljud, tex 3skruttar i v13 och v16 och sådär, hur har ni gjort? Är det bara att ringa BM och säga till att man vill? Jag har inte fått lyssna på hjärtljud och är orolig. Var på KUB senast i v13 och såg hjärtat slå och allt men nu har jag 3 veckor till RUL och känner mig orolig, har haft väldigt ont i magen och sådär.

Tacksam för alla svar :)

Jag gjorde inget KUB och va därför så nojjig för bebis när vi va hos BM i v.13 så då frågade hon mig om jag ville att vi skulle testa att lyssna på hjärtat istället så det gjorde vi :) sedan ringde jag nu i v.16 och frågade om jag fick komma igen och de va inga problem alls. Har RUL 14/12 och det känns sååååå långt dit. Men vi måste ju vara typ lika långt gångna? Jag har BF 13/5.
  • 3skruttar

Skulle verkligen önska att jag inte går upp så mycket i vikt denna graviditet, men har redan gått upp 5 kg :( va tvungen att äta konstant när jag mådde illa.... Väger inte så mycket från början men har gått upp över 20 kg med båda tidigare barnen, skulle verkligen önska att de stannade vid typ Max 15 kg denna gång....

• 3skruttar
    mariamilena skrev 2015-11-27 10:29:51 följande:

3skruttar:

Jag vet inte hur man gör för att svara på ett inlägg på mobilen så hoppas du ser detta ????

Då förstår jag, då ska jag också ringa och säga till! :) hahah vad sjukt, jaaa jag har BF den 14/5 :) samma här, har RUL 17/12 och det känns som 100 år dit och kub var ju typ 3-4 veckor sen så vill gärna höra nåt nu! Men 13/12 kan du väl inte ha RUL, det är ju en söndag? :D

Hehe... Nää, 14/12 har jag RUL ;)
    Hoppas du oxå får komma till BM och lyssna på hjärtat, det är mysigt :)
  • 3skruttar
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:00:15 följande:

Oj! Här händer det grejer! Jag har inte varit så aktiv sen jag startade tråden... Har vi någon BF-lista? BF, Ålder, var vi bor, tidigare barn osv??

Uppdat. Vecka 14+3 enl kub. Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden. bebis ville inte ligga still så det var svårt. HB o annat bra. Fick tid till RUL den 30/12. Känns skönt. Trodde det skulle bli i januari. Låt veckorna gå fort!!

Men en BF lista är väl en strålande idé :) och så kan man ju uppdatera trådstarten med den sen.
    3skruttar: BF 13/5, väntar 3:e barnet 36 år, Nacka
    Funkar det eller är det någon mer info vi ska ta med? :)
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*