• Dudde44FL

Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!

Jag och mitt ex var tillsammans i 7 år o gifta i drygt 2 år. Nästan ett helt liv.

Att vi skilde oss är annan story men?

När jag är ute nätet och får se att förlovningsringen som jag köpte henne för över 20.000 kr nu ligger ute på försäljning på en köp och säljsajt. Då jävlar tänder jag till. Till råga på allt får jag höra att hon tydligen säljer den för att ha råd till bröllopsresan med sin NYA. Jag tycker det finns en gräns. Ge tillbaka fanskapet om du inte vill ha den, men att jag ska fn inte finansiera exets bröllopsresa med en gåva jag givet.

Jag har kvittot kvar. Hur ska jag göra? Har jag fel eller hur lågt får man gå?

Köp inte av denna ring eller om ni ser den någon annanstans.

https://citiboard.se/stockholm/14k-diamantring-med-vitt-guld-storlek-7-17-3-mm,2698287

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-06 16:16
    Jag skulle faktiskt vilja veta om det finns några män här i forumet. Om ni skulle tycka det var ok, för er värdighet att gifta er och att veta att det är exet som står för en hel del av bröllopsresan. ?
  • Svar på tråden Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!
  • hejnina

Jag förstår att det känns surt men ringen är ju hennes och sina egna saker får man ju sälja om man vill det. (Även om jag fått lära mig att man inte säljer gåvor.)

• Dudde44FL

Det är ju just det som är grejen. Skulle aldrig sälja en gåva från nån. Fn va pinsamt att sälja nått man fått av en kompis och ha ser det EN värre med sin gamla partner. Nästa 10 år är en livstid.

• Ego Lovers
    Dudde44FL skrev 2015-11-06 14:13:17 följande:

Det är ju just det som är grejen. Skulle aldrig sälja en gåva från nån. Fn va pinsamt att sälja nått man fått av en kompis och ha ser det EN värre med sin gamla partner. Nästa 10 år är en livstid.

Nä tio år är tio år och en 8 till 9 del av ett helt liv så det är faktiskt rätt få år. Hon kanske kommer leva med den nya tills hon är gammal och där och får 40 år tillsammans med honom.
  • Aniiee

Hennes ring, hennes ensak. Och 7-10 år är ingenting. Definitivt inte ett helt liv. Bara ca en tiondel.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Dudde44FL

Är jag helt knäpp eller? Tycker ni på allvar att det är rätt att sälja gåvor som man fått och än mer kärleksgåvor.
    Jag kan möjligen sträcka mig till en viss gräns om det gått en jäkla massa år. Men ex som i vårt fall var vi ett par för ETT år sen.
    Ni som svarar. Om ni fick en present av er mamma i Jul. Skulle ni kunna sälja den i januari för att få lite pengar.!?!

• Aniiee
    Dudde44FL skrev 2015-11-06 14:31:24 följande:

Är jag helt knäpp eller? Tycker ni på allvar att det är rätt att sälja gåvor som man fått och än mer kärleksgåvor.
    Jag kan möjligen sträcka mig till en viss gräns om det gått en jäkla massa år. Men ex som i vårt fall var vi ett par för ETT år sen.
    Ni som svarar. Om ni fick en present av er mamma i Jul. Skulle ni kunna sälja den i januari för att få lite pengar.!?!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............................
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Ramborg
    Dudde44FL skrev 2015-11-06 14:31:24 följande:

Om jag skilde mig från min mamma och skaffade en ny mamma, så javisst...
    42.
  • Vattenlilija

Självklart får hon göra vad hon vill med den. Har hon en ny så kan det mkt väl bara kännas olustigt att ha den hemma. Nu vet jag inte hur eran relation är eller varför det tog slut men jag vet många som hellre skulle sälja saker än ge tillbaka dom till sina ex...

Sedan kan man väl tycka vad man vill om att skiljas, gå vidare, träffa ny och gifta sig inom ett år, men det är ju en annan sak.

• Stårschan

Om ni skildes under någorlunda civiliserade former tycker jag absolut att hon tar ett väldigt grovt klamp över anständighetens gräns. Man låter inte exmaken betala bröllopsresan åt make nummer två. Så gör man bara inte.

Så just därför misstänker jag att hon gör det på pin kiv i syfte att straffa dig. Antingen har du sårat henne nåt alldeles kopiöst, eller så är hon lite knäpp.

Svar på tråden Exet säljer ringen för ha råd till sin smekmånad… Fy fn!