Min man är inte med vår son
Vet inte om detta har hamnat i rätt del av forumet men jag hoppas på det. Jag o min man fick barn för 4 månader sen. Vi har bestämt oss för att dela lika på föräldraledigheten. Jag är ledig nu i början o sen är det hans tur. Problemet är att han spenderat alldeles för lite tid med barnet. När han kommer hem från jobbet tar han upp honom ett tag o sätter sig i soffan o kollar på tv. Han pratar knappt med sin son under tiden, ingen ögonkontakt osv. Jag har påpekat detta men det hjälper inte. Han går aldrig promenader med barnet, leker knappt med honom. Bara om jag tjatar. Detta betyder att han spenderar Max en halvtimme om dagen med vår son, oftast bara 10 minuter. På helgerna vill han hellre ha sovmorgon (=sover till minst 12) än att hänga med sin son.
Dom gånger han leker med honom så ger han honom till mig så fort han börjar gnälla.
Dom har varit ensamma några kvällar, varenda gång har barnet gallskrikit innan han somnat av utmattning, enl min man.
Jag får ångest av att jag om 5 månader ska lämna dom själva tillsammans hela dagarna. Har någon varit med om nåt liknade? Hur gjorde ni?