• Äldre 7 Nov 21:43
    4350 visningar
    84 svar
    84
    4350

    Vilket kön skulle du vilja vara?

    Ponera att du levde i ett utopiskt samhälle där total jämställdhet rådde, och du skulle "hoppa in" i livet och leva i denna värld, vilket kön skulle du vilja leva som då?

    Jag är själv man men skulle i så fall valt att vara kvinna. Motivering överflödig.

    OBS! Med total jämställdhet menar jag att det endast är det fysiska som skiljer könen åt (bl a fortplantning osv), medan de sociala könsrollerna inte existerar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?
  • Äldre 7 Nov 21:47
    #1

    Nu ÄR ju jag kvinna, men jag tycker om att vara det, och vill helst fortsätta - sure, det skulle vara kul att vara kille i ett dygn och testa att typ få en avsugning, men...nej, jag trivs så bra med den här kroppen så :) 

  • Äldre 7 Nov 22:09
    #2

    Jag är man och det känns rätt men att vara kvinna för en dag skulle vara en intressant upplevelse. Men i så fall skulle jag vilja vara kvinna i själen också den där dagen och få känna hur det känns att vara kvinna dels i möten med män och dels i möten med andra kvinnor.

  • Äldre 7 Nov 22:11
    #3
    Kereza skrev 2015-11-07 21:47:50 följande:

    Nu ÄR ju jag kvinna, men jag tycker om att vara det, och vill helst fortsätta - sure, det skulle vara kul att vara kille i ett dygn och testa att typ få en avsugning, men...nej, jag trivs så bra med den här kroppen så :) 


    Intressant, skulle du kunna utveckla lite varför du trivs så bra i en kvinnokropp?
  • Äldre 7 Nov 22:13
    #4

    Va fan det är bara jag som vill fortsätta vara man! Jaja glömde att vi är i Sverige

  • Äldre 7 Nov 22:14
    #5
    Forumdeltagaren skrev 2015-11-07 22:09:59 följande:

    Jag är man och det känns rätt men att vara kvinna för en dag skulle vara en intressant upplevelse. Men i så fall skulle jag vilja vara kvinna i själen också den där dagen och få känna hur det känns att vara kvinna dels i möten med män och dels i möten med andra kvinnor.


    Vad menar du med att vara "kvinna i själen"? Det lär du ju vara i detta utopiska samhälle jag skissade på, eller?
  • Äldre 7 Nov 23:06
    #6

    Jag menar att om jag får bli kvinna för en dag så är jag ju man ändå och betraktar min kvinnokropp utifrån det perspektivet och dessutom attraheras jag av kvinnor och då är jag ju inte "kvinna på riktigt". Om jag ska vara kvinna för en dag vill jag känna för män som jag känner för kvinnor idag. Jag vill alltså inte vara en lesbisk kvinna denna dag.

  • Äldre 7 Nov 23:18
    #7
    Forumdeltagaren skrev 2015-11-07 23:06:55 följande:

    Jag menar att om jag får bli kvinna för en dag så är jag ju man ändå och betraktar min kvinnokropp utifrån det perspektivet och dessutom attraheras jag av kvinnor och då är jag ju inte "kvinna på riktigt". Om jag ska vara kvinna för en dag vill jag känna för män som jag känner för kvinnor idag. Jag vill alltså inte vara en lesbisk kvinna denna dag.


    Jaha, du menar så. Problemet är att ingen troligen kan känna så eftersom vi är så vana vid vågat egna kön redan, så då blir frågan omöjlig att svara på. Möjligen kan HBT-personer klara detta.
  • Ego Lovers
    Äldre 7 Nov 23:28
    #8

    Jag är kvinna och vill vara kvinna för det finns inget häftigare än att känna ett huvud tränga ur ens sköte. Inget går upp mot den känslan så därför röstade jag på kvinna.

  • Äldre 7 Nov 23:30
    #9
    Ego Lovers skrev 2015-11-07 23:28:20 följande:

    Jag är kvinna och vill vara kvinna för det finns inget häftigare än att känna ett huvud tränga ur ens sköte. Inget går upp mot den känslan så därför röstade jag på kvinna.


    Wow damn det svaret trodde jag aldrig någon skulle ge respekt
  • Äldre 7 Nov 23:33
    #10
    Åttionian skrev 2015-11-07 23:18:09 följande:
    Jaha, du menar så. Problemet är att ingen troligen kan känna så eftersom vi är så vana vid vågat egna kön redan, så då blir frågan omöjlig att svara på. Möjligen kan HBT-personer klara detta.
    Ja det är ju en omöjlig önskan att få bli kvinna för en dag så det får så klart vara något i fantasins värld.......
Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?