• Åttionian

Vilket kön skulle du vilja vara?

Ponera att du levde i ett utopiskt samhälle där total jämställdhet rådde, och du skulle "hoppa in" i livet och leva i denna värld, vilket kön skulle du vilja leva som då?

Jag är själv man men skulle i så fall valt att vara kvinna. Motivering överflödig.

OBS! Med total jämställdhet menar jag att det endast är det fysiska som skiljer könen åt (bl a fortplantning osv), medan de sociala könsrollerna inte existerar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 01:04:49 följande:
    Man..
    Inte för att jag inte gillar att vara kvinna med allt var det innebär  och jag har känt den underbara glädjen med att bära fram ett barn och föda det med. Det är en oslagbar känsla..

Ändå skulle jag vilja vara man.  Skulle vilja känna hur det skulle vara att kunna "trycka snoppen i en mus", då jag kan tänka mig att det är en annorlunda känsla rent fysik med ett könsorgan s.a.s
    Även för att slippa min mens med då jag är sjukt trött på att ha mensen.  Men även detta med att få lov att testa på med rakning, alternativt bära helskägg.. Eller varför inte raka speciella skäggutsenden?
    Detta med att stå och pissa.. Ha ha det klara vi kvinnor av utan hjälpmedel. Min mormor lärde mig den tekniken hur man kan stå och pissa som kvinna när man bär kjol. Så detta med stå pissande lägger jag inte som en motivering.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Åttionian
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 00:55:50 följande:

Nej jag tycker inte alls motivering är överflödig. Det är bara oartigt att inte motivera sitt egna svar när man önskar andra att göra detta.

Att bara svara man kvinna utan motivering leder ju till en trist listtråd.

Frågan är svartvit, därför blir svarsalternativet således också det.

Jag gav en motivering senare i tråden, nämligen att jag tycker det är opraktiskt med en penis.
  • Åttionian
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 01:04:49 följande:

Man..

Inte för att jag inte gillar att vara kvinna med allt var det innebär  och jag har känt den underbara glädjen med att bära fram ett barn och föda det med. Det är en oslagbar känsla..

Ändå skulle jag vilja vara man.  Skulle vilja känna hur det skulle vara att kunna "trycka snoppen i en mus", då jag kan tänka mig att det är en annorlunda känsla rent fysik med ett könsorgan s.a.s

Även för att slippa min mens med då jag är sjukt trött på att ha mensen.  Men även detta med att få lov att testa på med rakning, alternativt bära helskägg.. Eller varför inte raka speciella skäggutsenden?

Fast det kan ju tjejer experimentera med huvud- och könshåret. Dessutom generaliserar du när du talar om mens och skägg. Vi är ju alla individer. Men visst, personligen har jag en relativt hårig kropp och har testat att raka olika delad av kroppen, så jag kan väl ge dig ett litet rätt ändå.
  • Åttionian
    Ego Lovers skrev 2015-11-08 01:05:41 följande:

Alltså bröst är irriterande, känsliga och måste paketeras in för att inte skava mot tröjan så man blir galen.

Men de är också mjuka och sköna, alltså inte nödvändigtvis så enkelriktat som du antyder.
  • Åttionian
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 01:06:51 följande:

Detta med att stå och pissa.. Ha ha det klara vi kvinnor av utan hjälpmedel. Min mormor lärde mig den tekniken hur man kan stå och pissa som kvinna när man bär kjol. Så detta med stå pissande lägger jag inte som en motivering.

Nu får du ju avslöja hemligheten! Och varför är inte det tillvägagångssättet så etablerat bland kvinnor?
  • Aniiee

Jag trivs alldeles utmärkt som ickebinär gender fluid, så jag föredrar att fortsätta vara det i TS utopiska framtid. Kanske jag och resterande 250 000 000 ickebinära människor till och med skulle få lite förståelse i den uopin.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Åttionian
    Aniiee skrev 2015-11-08 02:02:18 följande:

Jag trivs alldeles utmärkt som ickebinär gender fluid, så jag föredrar att fortsätta vara det i TS utopiska framtid. Kanske jag och resterande 250 000 000 ickebinära människor till och med skulle få lite förståelse i den uopin.

Men en majoritet av jordens befolkning är väl antingen kvinnor eller män? Misstolka mig rätt, jag står upp för minoriteters rättigheter alla dagar i veckan, men när jag talar om kön så är det en generalisering, inte ett förbiseende eller negligerande av minoriteter som många konservativa på forumet sysslar med.
Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?