• sagoprinsessan

ditt användarnamn?

Jag undrar, hur kom du på ditt användarnamn och är du nöjd med det än idag?

Jag kan börja med att dela med mig om mitt användarnamn (sagoprinsessan). Jag har alltid gillat sagor, och när jag någon gång i framtiden får barn så har jag alltid tänkt att jag ska läsa sagor för hen. Sedan det här med "prinsessan" vet jag inte riktigt hur jag kom på, jag tänkte väl att det lät gulligt och att det passade.

Men nu är jag nyfiken, berätta gärna om ditt användarnamn!

• Svar på tråden ditt användarnamn?
  • Frontline

Jag hade en ask med frontline som jag skulle ge mina katter därav namnet..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aikido

Första tråden jag svarade i handlade om självförsvar har jag för mig.

• Ramiz

Har hetat flera olika saker som har haft koppling till mitt namn.. Men denna gången valde jag ett namn jag såg för några årsen i ett spel :)

Nöjd, njae.. Både och.. Barken bu el bä..

• Aniiee

En bastardisering av mitt riktiga förnamn. Funkar bra för mig.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • CatMan

Eftersom jag har två busiga katter så heter jag kattpappan Glad

• Gladhannapanna

Hette Gladhannapanna på Lunarstorm för evigheter sedan, har alltid gillat det eftersom jag är glad och heter Hanna.

• taquine

Har för mig jag hade en fransk period när jag blev medlem .. därav namnet ;) Känns helt ok , den dagen det inte gör det byter jag.

Goodness me
  • Tom Sawyer

Har haft mitt nick rätt länge på nätet i olika sammanhang. Gillar att busa med folk, förväntningar, och ord. Sawyer var ju ett riktigt busfrö ; )

• Kolibri12

Jag satt och drack kaffe ur en mugg med kolibrimotiv när jag reggade mig 2012. Hade ingen lust att tänka ut något fyndigt så det fick duga och duger än. Och jag gillar faktiskt kolibrier .

• flygrl

En flygirl är cool och har stil och...sån...är...ehh...skulle jag väl vilja vara...

Sen så har jag dansat lite street/hiphop och e väl en flygirl på det sättet då...sen gillar jag ordet helt enkelt.

Trivs bra med mitt användarnamn.

sagoprinsessan skrev 2015-11-07 23:59:22 följande:

Jag kan börja med att dela med mig om mitt användarnamn (sagoprinsessan). Jag har alltid gillat sagor, och när jag någon gång i framtiden får barn så har jag alltid tänkt att jag ska läsa sagor för hen. Sedan det här med "prinsessan" vet jag inte riktigt hur jag kom på, jag tänkte väl att det lät gulligt och att det passade.

Fint användarnamn! Jag gillar också sagor. :)
    kattpappan skrev 2015-11-08 15:35:02 följande:

Eftersom jag har två busiga katter så heter jag kattpappan 

Gulligt! ;)

(Älskar katter och e mamma till en också)
    Kolibri12 skrev 2015-11-20 21:06:24 följande:

Jag satt och drack kaffe ur en mugg med kolibrimotiv när jag reggade mig 2012. Hade ingen lust att tänka ut något fyndigt så det fick duga och duger än. Och jag gillar faktiskt kolibrier .

Kolibrier e vackra och fascinerande! :)
  • Snultan

Det var på den tiden man skulle välja sin första Hotmail adress och Snultan var det första som ploppade upp i huvudet. Detta smeknamn har sedan följt mig både på nätet och IRL så de har blivit som en del av mig. Nu för tiden är det ingen som kallar mig det längre men det känns inte läge att byta.

Även om en tant på arbetsförmedlingen sa åt mig att byta mailadress. NO thanks!

Matheus 131002!
  • fluu

Precis när jag reggade mig började det åska något förfärligt så jag var tvungen att skynda mig för att bli färdig innan jag var tvungen att rycka ur sladden. Fluu är ett smeknamn som min sambo hade en gång i tiden och som han just berättat för mig om när jag reggade mig. Det första som poppade upp och inte har något med mig att göra alltså. Har velat byta till något som säger mer om mig, men nu har jag varit fluu i flera år och då är det så.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Miew

Har haft mitt som internetbank sen jag var ca 14, så det blir 20år nästa år

Kommer inte riktigt ihåg hur jag kom på det dock...

• Grus grus

Min favoritfågel är tranan och för många år sedan snubblade jag över det latinska namnet. Tyckte att det var ett roligt namn och det har följt med mig sen dess.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Gung Ho

Hette Add3 förut i flera år och många inlägg.
    Ngn listade ut vem jag var i verkligheten och det fick konsekvenser så jag bytte.. (Nu spelar det ingen roll längre)
    Gung Ho är ett fd Counter Strike nick för massa år sedan..

Svar på tråden ditt användarnamn?