Inlägg från: Anonym (JaJösses) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JaJösses)

Födelsedag!

Anonym (hum) skrev 2015-11-08 10:42:00 följande:

Brukar mamman ringa annars? Får hon ringa? Aldrig tänkt att mamman inte ringt för att hon tycker det är jobbigt att dottern inte är med henne när hon fyller år. Sen vad är problemet dottern är firad av mamman tidigare. Herregud vad ni styvisar söker problem som inte finns. Vad gjorde DU på hennes födelsedag?

Håller med, verkligen tröttsamt!

Ts det angår inte dig öht vad, när, hur mamman pratar med eller träffar sin dotter! Släpp det!

Har dottern mobil eller dator? I så fall pratar dom säkert där mkt mer än du tror!
  • Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-08 12:07:20 följande:

Hej!

Jag ser inte något problem i att hon firade henne innan. Mamman får ringa hur mycket hon vill och när hon vill. Däremot får inte dottern ringa oss hur hon vill när hon är hos sin mamma. Jag söker inte problem. Ärligt talat så bryr jag mig dottern mer än hennes mor som inte bryr sig ett dugg om hur det går i skolan. Vad hennes lärare eller kompisar heter.

Vi firade henne med presenter på morgonen och hon fick bestämma vad vi skulle ha till middag.

Och stort party med kompisarna får jag hoppas?

Dottern bor inte med sin mamma så varför ska hon veta vad lärarna heter?

Hör med pappan om han kan bo närmare så de kan ha varannan vecka istället?

Vore mkt bättre för dottern.

Att hon säger till pappa att hon inte får ringa när hon är hos mamman är väl för att inte göra honom ledsen. Eftersom hon inte träffar mamman så mkt så vill hon väl spendera all tid med henne och inte ringa pappa som hon träffar jämt.

Du är helt ny bekantskap gissar jag?
  • Anonym (JaJösses)

Du borde verkligen backa ts!

Jag hoppas verkligen att mamman med familj flyttar tillbaka så flickan får ha sin MAMMA i sitt liv.

Du är en sån som i mina ögon är farlig för bonusbarn! Du letar fel och involverar dig i saker du inte har med att göra!

Kan sätta en miljon på att du och pappan är nyförälskade och har dejtat MAX 1 år?!

• Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-08 15:20:55 följande:

Hej!

Jag välkomnar att du tycker att jag är farlig för min bonusdotter. Jag försöker hålla god min till hennes mor.

Jag försöker få min kille att samarbeta med mamman mer och förklara för honom att det är viktigt för dottern.

Kan dock förstå att han inte har någon vidare lust då hon anklagat honom för sexuella övergrepp på dottern.

Jag försöker bara förstå hur mamman tänker och vill kunna ventilera mina tankar och funderingar då detta är en ny situation för mig.

Men att bli så påhoppad trodde jag inte att jag skulle kunna bli på ett forum där vuxna håller till.

Okej så du anser att jag inte ska bry mig överhuvudtaget. Inte hitta på något med dottern kanske helst inte lära henne något heller som mamman menar.

Bara vara tyst i vårat hem och om dottern berättar något för mig så ska jag inte bry mig eller frågar hon något så ska jag inte svara.

Nej jag är inte farlig för min bonus utan jag har fått beröm från hennes lärare att det har varit bra för tösen att jag kom in i deras liv. så jag vill gärna ventilera med dig om hur du anser att jag bör vara som bonusmamma. eller starta en ny tråd och fråga hur jag ska vara för att inte trampa en själ på tårna.

Jovisst du har rätt vi har varit ihop i 1 år snart men jag är inte farlig för det vill bara kunna ventilera för att jag har ej egna barn, för att jag har aldrig varit med en kille som har barn sedan tidigare.

Så berätta gärna hur jag bör vara.

Du ska sluta "försöka få din kille" att ditten och datten gällande mamman. Han har varit pappa i många år - du är helt NY och vet inget!

Han har klarat relationen med mamman utan din inblandning i 9 år.

Du kommer bli ett hatobjekt för mamman om du fortsätter i samma stil och det gynnar INTE dottern. Kanske du redan är?

Var en trevlig extravuxen till dottern de gånger du träffar henne, men lämna mamman helt utanför dina "försök".

Sluta att ens tänka på om, när, hur och varför mamman ringer eller inte ringer.

Försök fokusera på din kille och släpp ALLA tankar på vad mamman gör! Du beter dig helt osunt och kanske passar du inte i en familj där det finns barn? Kanske blev för mkt för dig? Är du väldigt ung?
  • Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-09 05:27:22 följande:

Hej!

Om du tror att jag lägger mig i när han pratar med mamman om olika saker så tror du fel. Varför jag startade tråden är för att jag tycker det är självklart att man ringer sin dotter på födelsedagen.

Jag ska inte bry mig om dottern med andra ord när jag bor heltid under samma tak. När dottern berättar för oss att hon endast får skäll nere hos sin mamma.

Jag har lagt mig i en sak endast hittills andra saker som jag dragit upp här har jag inte ventilerat med mamman.

Vad jag lagt mig handlade om att mamman skriver ut öppet på Facebook att jag dottern inte klarar av att komma ihåg att man tvättar sig efter toaletten. Sådant och tar man med pappan och inte lägger ut på Facebook.

Nej jag är inte jätte ung bara det att jag inte har barn själv men det är något jag längtar efter.

Och förresten jag blev säkerligen redan ett hatobjekt redan när dottern valde att kalla mig bonusmamma. Det är inte något som jag har påverkat att hon skulle göra. Mamman tycker inte att det är lämpligt för att det blir förvirrande för hennes dotter.

Dottern har till och med velat kalla mig för mamma vilket jag stoppade direkt.

Om du läser vad jag skriver och försöker förstå så skulle du se att jag inte har skrivit någonstans att du inte ska bry dig om dottern. Tvärtom tycker jag det är bra om du kan vara en extravuxen för dottern, såna är alltid bra för barn!

Trist att hon ville kalla dig mamma, det tolkar jag som att hon saknar sin mamma - vilket man förstår. Hon är liten. Bra att du sa ifrån och att hon kallar dig bonusmamma för det är du ju En bonus i hennes liv.

Varför har du mamman på Facebook? Sluta läsa vad hon skriver, sluta involvera dig och bry dig så (sjukligt) mkt om MAMMAN!

Är du väldigt svartsjuk eller vad handlar det om? Förstår inte din obsession över henne annars?
  • Anonym (JaJösses)
    jagärden skrev 2015-11-09 07:29:20 följande:

Först och främst så är väl detta inte att kalla någon slags obsession. Som "bonusförälder" själv så förstår jag ts om hon har lite blandade känslor kring mamman, i min värld är det naturligt att man har en negativ inställning till denne person, ofta finns det ju till och med grunder till att tycka sådant. Sluta nu terrorisera ts och fokusera istället på det hon pratar om. Det är som att du letar efter något, som att ts bara ska råka häva ur sig sitt oerhörda hat mot mamman. Det lär inte ske. Du verkar vara skadlig för människor, det är min spontana tanke, du går så himla hårt åt på ett konstigt vis. Varför?

Va? Varför är det naturligt att ha en negativ inställning till sitt bonusbarns mamma? Låter helt stört anser jag.

Borde väl vara tvärtom snarare. Det är en kvinna som din man än gång älskat (= borde vara rätt vettig) och som bonusbarnet älskar.

Jag tycker väldigt mkt om min bonusdotters mamma och jag älskar min bonus!
  • Anonym (JaJösses)
    BioBonus skrev 2015-11-09 08:51:36 följande:
    Så bra. Sen är det ju inte alla människor som förblir vettiga i alla situationer genom hela livet, utan förändras. Av till exempel en skilsmässa. Av att tvingas bli förälder på halvtid mot sin vilja. När bitterheten slår rot, så kan man bli en ganska besvärlig människa för sin omgivning, hur underbar man en gång i tiden än var.
    Så vi kan väl kanske enas om att det inte finns nåt "borde" i mänskliga relationer utan att det självklart ser olika ut för alla?

Nej det är sant. Men jag förstår inte varför det skulle vara naturligt att ha en negativ inställning sådär bara för att det är mamman till barnet? Helt utan annan anledning än så?!
    I så fall tycker jag det är MER naturligt att inte ha det. Men precis som du säger är det såklart olika från person till person.
  • Anonym (JaJösses)
    FrökenKanSjälv skrev 2015-11-10 07:38:57 följande:

Jag förstår inte varför ett telefonsamtal på födelsedagen är en sån stor grej?? Du beskriver andra saker som är betydligt större och påverkar dottern mycket mer. Så i mina ögon blir det som att du letar fel på mamman när du skriver en hel tråd om att mamman inte ringde på födelsedagen när hon redan hade firat tillsammans med dottern veckan innan.

Alla trådar ts startar (och det är många!) går enbart ut på att prata ner mamman till detta barn.

Jag hoppas verkligen för flickans skull att ts kan tygla sin svartsjuka (?) de gånger hon träffar barnet!
  • Anonym (JaJösses)
    FrökenKanSjälv skrev 2015-11-10 18:48:50 följande:

Ja, personligen tror jag att det är lättare att leva med andra människor om man klarar av att förstå att det finns olika sätt att göra saker istället för att tro att ens eget sätt är det enda rätta. Alla gör olika men ingen har mer rätt eller fel än den andra (så länge man inte verkligen skadar någon annan).

Att leva sitt liv och bli upprörd över varje detalj som någon i omgivningen gör på annat sätt än en själv borde bli rätt tröttsamt i längden. Bättre då att lägga sin tid och energi på att umgås med sina nära och kära.

Exakt!
  • Anonym (JaJösses)
    terfje skrev 2015-11-10 19:43:19 följande:

Förresten Jajösses jag har startat tre trådar som berör ämnet biomamman. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag tycker det är märkligt och oroväckande att du är så fokuserad på mamman som inte har med dig och ditt liv att göra alls.

Tycker du ska lämna henne ifred och fokusera på killen du träffat och hans barn när du träffar henne istället.
Svar på tråden Födelsedag!