terfje skrev 2015-11-08 15:20:55 följande:
Hej!
Jag välkomnar att du tycker att jag är farlig för min bonusdotter. Jag försöker hålla god min till hennes mor.
Jag försöker få min kille att samarbeta med mamman mer och förklara för honom att det är viktigt för dottern.
Kan dock förstå att han inte har någon vidare lust då hon anklagat honom för sexuella övergrepp på dottern.
Jag försöker bara förstå hur mamman tänker och vill kunna ventilera mina tankar och funderingar då detta är en ny situation för mig.
Men att bli så påhoppad trodde jag inte att jag skulle kunna bli på ett forum där vuxna håller till.
Okej så du anser att jag inte ska bry mig överhuvudtaget. Inte hitta på något med dottern kanske helst inte lära henne något heller som mamman menar.
Bara vara tyst i vårat hem och om dottern berättar något för mig så ska jag inte bry mig eller frågar hon något så ska jag inte svara.
Nej jag är inte farlig för min bonus utan jag har fått beröm från hennes lärare att det har varit bra för tösen att jag kom in i deras liv. så jag vill gärna ventilera med dig om hur du anser att jag bör vara som bonusmamma. eller starta en ny tråd och fråga hur jag ska vara för att inte trampa en själ på tårna.
Jovisst du har rätt vi har varit ihop i 1 år snart men jag är inte farlig för det vill bara kunna ventilera för att jag har ej egna barn, för att jag har aldrig varit med en kille som har barn sedan tidigare.
Så berätta gärna hur jag bör vara.
Du ska sluta "försöka få din kille" att ditten och datten gällande mamman. Han har varit pappa i många år - du är helt NY och vet inget!
Han har klarat relationen med mamman utan din inblandning i 9 år.
Du kommer bli ett hatobjekt för mamman om du fortsätter i samma stil och det gynnar INTE dottern. Kanske du redan är?
Var en trevlig extravuxen till dottern de gånger du träffar henne, men lämna mamman helt utanför dina "försök".
Sluta att ens tänka på om, när, hur och varför mamman ringer eller inte ringer.
Försök fokusera på din kille och släpp ALLA tankar på vad mamman gör! Du beter dig helt osunt och kanske passar du inte i en familj där det finns barn? Kanske blev för mkt för dig? Är du väldigt ung?