• jagärden

Födelsedag!

Anonym (hum) skrev 2015-11-08 10:42:00 följande:

Brukar mamman ringa annars? Får hon ringa? Aldrig tänkt att mamman inte ringt för att hon tycker det är jobbigt att dottern inte är med henne när hon fyller år. Sen vad är problemet dottern är firad av mamman tidigare. Herregud vad ni styvisar söker problem som inte finns. Vad gjorde DU på hennes födelsedag?

Vadå söker problem som inte finns? Normalt att inte ringa sitt barn på födelsedagen? Ne. Mamman kanske ska växa upp lite och inte sitta och tjura för att barnet inte är med henne på födelsedagen. Ska man inte kunna förvänta sig mer av föräldrar?
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 10:57:20 följande:
    Håller med, verkligen tröttsamt!

Ts det angår inte dig öht vad, när, hur mamman pratar med eller träffar sin dotter! Släpp det!

Har dottern mobil eller dator? I så fall pratar dom säkert där mkt mer än du tror!
    Det angår väl ts i allra högsta grad då ts tvingas leva med barnet. Eller är det här ett av de tillfällen där ts ska skita i barnet och barnets mamma och bara bry sig om sitt eget? I ett annat sammanhang hade väl ts fått skit för att hon inte engagerar sig tillräckligt? Orka beskylla styvföräldrar för deras existens.
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 14:46:51 följande:

Du borde verkligen backa ts!

Jag hoppas verkligen att mamman med familj flyttar tillbaka så flickan får ha sin MAMMA i sitt liv.

Du är en sån som i mina ögon är farlig för bonusbarn! Du letar fel och involverar dig i saker du inte har med att göra!

Kan sätta en miljon på att du och pappan är nyförälskade och har dejtat MAX 1 år?!

Är mamman inte den som är "farlig" om hon väljer att flytta 35 mil bort pga en ny partner? Ts verkar vara en stöttande "bonusförälder", vad är problemet?
  • jagärden
    Anonym (Mio) skrev 2015-11-09 03:37:28 följande:

Mamman har ju redan firat dottern. Varför skall du gräva i varför hon inte ringde när dottern ofta inte vill prata med mamman? Varför inte bara släppa det? Gissningsvis resonerar hon som så att hon och HENNES dotter redan firat färdigt hennes födelsedag, varför måste det analyseras?

Vad roligt att det nu passar sig för uppdelning och klargörande vems barn som är vems. Hade ts haft en annan input så hade samtliga av er sagt saker som "du väljer att leva med mannen,ta till dig barnet eller dra". Men nu var det plötsligt viktigt vem som har fött barnet. Varför försvarar man ens en morsa som till synes verkar behandlar sin dotter så dåligt. Haha jag blir så trött på er.
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-08 12:30:52 följande:
    Och stort party med kompisarna får jag hoppas?

Dottern bor inte med sin mamma så varför ska hon veta vad lärarna heter?

Hör med pappan om han kan bo närmare så de kan ha varannan vecka istället?

Vore mkt bättre för dottern.

Att hon säger till pappa att hon inte får ringa när hon är hos mamman är väl för att inte göra honom ledsen. Eftersom hon inte träffar mamman så mkt så vill hon väl spendera all tid med henne och inte ringa pappa som hon träffar jämt.

Du är helt ny bekantskap gissar jag?
    "Stort party med kompisarna". Är det en rättighet för alla barn eller ska enbart skilsmässobarn kompenseras med detta? Är det ts fel om de ej har ett "stort party"? Är det ett måste? Alltså du måste verkligen skämta, kan inte ta dina inlägg på allvar. Mamman kanske skulle skippat att flytta? Varför ska barnets liv, pappans liv och ts liv ruckas upp för att mamman flyttat men sedan skulle kräva att bo närmre för att det är "mycket bättre för dottern". Fattar ej dig.
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-09 04:23:15 följande:
    Du ska sluta "försöka få din kille" att ditten och datten gällande mamman. Han har varit pappa i många år - du är helt NY och vet inget!

Han har klarat relationen med mamman utan din inblandning i 9 år.

Du kommer bli ett hatobjekt för mamman om du fortsätter i samma stil och det gynnar INTE dottern. Kanske du redan är?

Var en trevlig extravuxen till dottern de gånger du träffar henne, men lämna mamman helt utanför dina "försök".

Sluta att ens tänka på om, när, hur och varför mamman ringer eller inte ringer.

Försök fokusera på din kille och släpp ALLA tankar på vad mamman gör! Du beter dig helt osunt och kanske passar du inte i en familj där det finns barn? Kanske blev för mkt för dig? Är du väldigt ung?
    Det verkar ju som att barnet bor med sin pappa den absoluta mesta delen av tiden. "De få gånger". Tror du inte det är jäkligt bra för att barn att dennes föräldrers partner är så engagerad och positiv inför barnet? Tror du barnet känner tryggheten med morsan som håller på som hon gör? Nej gud jag tycker det låter som att ts är fantastisk och barnet tycker säkert jättemycket om ts. 
    Jag tycker också det är märkligt att man inte väljer att ringa sin dotter på sin födelsedag. Men dottern verkar ju inte vilja prata med mamman så vi kan ju hoppas att mamman fattar det och låter dottern få lyckliga minnen av sin födelsedag istället för att tvingas prata med någon (mamman) som dottern inte tycker om.
    Du sparkar in luften.
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-09 06:21:14 följande:
    Om du läser vad jag skriver och försöker förstå så skulle du se att jag inte har skrivit någonstans att du inte ska bry dig om dottern. Tvärtom tycker jag det är bra om du kan vara en extravuxen för dottern, såna är alltid bra för barn!

Trist att hon ville kalla dig mamma, det tolkar jag som att hon saknar sin mamma - vilket man förstår. Hon är liten. Bra att du sa ifrån och att hon kallar dig bonusmamma för det är du ju En bonus i hennes liv.

Varför har du mamman på Facebook? Sluta läsa vad hon skriver, sluta involvera dig och bry dig så (sjukligt) mkt om MAMMAN!

Är du väldigt svartsjuk eller vad handlar det om? Förstår inte din obsession över henne annars?
    Först och främst så är väl detta inte att kalla någon slags obsession. Som "bonusförälder" själv så förstår jag ts om hon har lite blandade känslor kring mamman, i min värld är det naturligt att man har en negativ inställning till denne person, ofta finns det ju till och med grunder till att tycka sådant. Sluta nu terrorisera ts och fokusera istället på det hon pratar om. Det är som att du letar efter något, som att ts bara ska råka häva ur sig sitt oerhörda hat mot mamman. Det lär inte ske. Du verkar vara skadlig för människor, det är min spontana tanke, du går så himla hårt åt på ett konstigt vis. Varför?
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-09 08:31:27 följande:
    Va? Varför är det naturligt att ha en negativ inställning till sitt bonusbarns mamma? Låter helt stört anser jag.

Borde väl vara tvärtom snarare. Det är en kvinna som din man än gång älskat (= borde vara rätt vettig) och som bonusbarnet älskar.

Jag tycker väldigt mkt om min bonusdotters mamma och jag älskar min bonus!
    Du kan inte på allvar vara "bonusförälder"? Varför tar du parti för barnets mamma utan att egentligen veta någonting om den situation som ts beskriver? Mamman i ts fall verkar lämna mycket att önska, hon verkar verkligen inte vara bra för barnet av det som ts beskriver. Varför är du så fientligt inställd till ts?
  • jagärden
    Anonym (Mio) skrev 2015-11-09 10:15:41 följande:
    Löjlig du är, du har inte en aning om vad jag skrivit i en annan input. Bitter much?
    Vadå vad du har skrivit? Har du skrivit förut? Svarade jag till dig? Sorry men blir förvirrad vem du är.
    Bitter är jag inte. Det blir bara så himla märkligt när alla här är så snabba att klanka ner på "bonusföräldrar" oavsett vad de gör. Jag ser verkligen inte vad ts skulle göra för fel eller varför hon får så mycket kritik av enstaka personer. Som ts svarade här tidigare, ska hon vara en tyst mus? Bara existera på alla andras villkor, på (den extremt närvarande) mammans villkor och på barnets villkor? Har personer som går in i relationer med personer som är föräldrar, har de ingen rätt att leva? Tog livet slut för att partnern har ett barn sen innan? Alltså jag förstår inte, om allt funkar bra i ts familj (man, barn, ts), vad är det att gå loss på? Varför får inte ts ha åsikter (om det ts sagt här ens är att betrakta som det) eller undra saker kring mammans bemötande mot barnet? Ts är ju i högsta grad delaktig då hon lever med barnet och sin man. Mamman syns någon gång ibland i barnets liv och är kanske inte den personen i barnets liv som ska höjas till skyarna.
    Jag blir extremt förvirrad och förundrad över "JaJösses" tidigare kommentarer.
  • jagärden
    jagärden skrev 2015-11-09 10:55:08 följande:
    Vadå vad du har skrivit? Har du skrivit förut? Svarade jag till dig? Sorry men blir förvirrad vem du är.
    Bitter är jag inte. Det blir bara så himla märkligt när alla här är så snabba att klanka ner på "bonusföräldrar" oavsett vad de gör. Jag ser verkligen inte vad ts skulle göra för fel eller varför hon får så mycket kritik av enstaka personer. Som ts svarade här tidigare, ska hon vara en tyst mus? Bara existera på alla andras villkor, på (den extremt närvarande) mammans villkor och på barnets villkor? Har personer som går in i relationer med personer som är föräldrar, har de ingen rätt att leva? Tog livet slut för att partnern har ett barn sen innan? Alltså jag förstår inte, om allt funkar bra i ts familj (man, barn, ts), vad är det att gå loss på? Varför får inte ts ha åsikter (om det ts sagt här ens är att betrakta som det) eller undra saker kring mammans bemötande mot barnet? Ts är ju i högsta grad delaktig då hon lever med barnet och sin man. Mamman syns någon gång ibland i barnets liv och är kanske inte den personen i barnets liv som ska höjas till skyarna.
    Jag blir extremt förvirrad och förundrad över "JaJösses" tidigare kommentarer.
    extremt icke-närvarande mamman*
  • jagärden
    Anonym (JaJösses) skrev 2015-11-11 04:03:53 följande:
    Jag tycker det är märkligt och oroväckande att du är så fokuserad på mamman som inte har med dig och ditt liv att göra alls.

Tycker du ska lämna henne ifred och fokusera på killen du träffat och hans barn när du träffar henne istället.
    Trams att mamman inte har någonting alls med ts och ts liv att göra. Mamman är i högsta grad närvarande och kommer alltid att vara det. Ts har rätt att tycka och tänka vad hon vill. Hon behöver inte lämna någon "ifred", som om hon ens brukar ringa mamman och terra henne då eller? Mammans agerande eller icke-agerande påverkar ju ts liv, barnets liv, mannens liv i högsta grad och kommer alltid att göra det. Att få lov att fundera kring det barnet man tvingas leva med och dennes mamma är väl en förbannad rättighet. Är så himla trött på att "styvföräldrar" ska behöva anpassa sig, hålla sig borta, vara tysta, inte störa, inte ha åsikter men likt förbannat är de tvungna att själva fostra barnet. Var tusan är vetten hos er? Detta är så orimligt så jag blir riktigt förbannad.
Svar på tråden Födelsedag!